Senaste nytt

Bästa säte ombord SAS 321 LR

Jag vill minnas att jag läste ngt om Aer Lingus och att de har liknande layout och där rekommenderades rad 1 om man var 2 som reste (därav bokade jag 1D+F).

Bara en liten notering. Längst fram/första raden i Aer Lingus blir rad 2 då de inte har någon rad 1. Det verkar inte vara fallet med SAS som har en rad 1 och då blir throne seats 2, 4, 6. Bra att veta då jag själv blev lite förvirrad...

Screenshot_20211216-165717_Samsung Internet.jpg
fick precis Eq-change till A321-LR, 4 pers som reser men bara 3 lediga platser i plus...

Hur är det i ekonomiklass, finns det något säte som är bättre där?
Rad 30 och 31 är nödutgång men 30 är alltid blockad verkar det som. Går det ens att luta ryggstödet i rad 30?
Har något rest i rad 31 och kan säga om det är utrymmesmässigt? Har fönstret i rad 31 ett normalt armstöd (verkar ej så enligt Aerolopa)? Kan man t ex komma ut från fönstret utan att ens grannar måste resa sig upp (gissar inte :)).

Rad 31 är som exit row på A320.Varken mer eller mindre.

Rad 30 är annorlunda. Brickan är i armstödet (blir som på rad 1 på A320, man kan inte sitta bredbent). Det är såpass mycket plats framför att den som sitter vid fönstret kan komma ut. Rad 30 säljs bara om flyget är i övrigt fullt.

Toppen