Senaste nytt

Bästa rooftop pool Bangkok?

Vet i tusan om jag hade spenderat 4-5000 sek /natt för pool i Bangkok. Dra ner till runt Pattaya på några av dessa bättre hotell eftersom det är med barn och du efterfrågar pool om dagen är det knappast nattlivet i BKK som hägrar.
Vi måste väl fresta men ett skarpt förslag.

Bästa poolen runt Pattaya området på bättre hotell?

Vet inte men InterContinental Pattaya Resort, Royal Cliff Hotels Group alternativ Pullman G Pattaya. Jag hade valt något där med riktigt hav och bra pooler.
Lika enkelt att ta sig dit där som in i centrum. Förboka en van med barnstolar om så behövs och du är framme på 1,5-2 h

Eftersom frågan var "bästa rooftop pool", inte billigast, så tog jag inte hänsyn till pris i mitt svar :)

Det är aldrig mycket folk vid poolen tack vare att dom har så pass begränsat med rum. Den är öppen dygnet runt för dom som önskar ett nattbad. Jag har provat många av high-end hotellen i Bangkok (inkl Capella, Four Seasons, Siam, Aman och Mandarin) och när det kommer till själva poolen så slår inget 137. Dom har ofta rätt mycket kampanjer och är det dessutom lågsäsong så kan man få rum kring 3000. Om man tar helheten av hotellets alla faciliteter så finns det bättre och nyare ställen (jag är tyvärr såld på det betydligt dyrare Aman), men 137 står väldigt starkt på helheten!

Fast reser man med barn har man kanske annan definition av "bästa" och frågan blir ju om "rooftop" är så avgörande eller om det mer handlar om att ha sol länge.

@lillemannen är inne på nått, kan finnas alternativ som är "bättre" men beror ju på hur man värderar. MiniSamets favorit är Mövenpick i Jomtien.

Fast reser man med barn har man kanske annan definition av "bästa" och frågan blir ju om "rooftop" är så avgörande eller om det mer handlar om att ha sol länge.

@lillemannen är inne på nått, kan finnas alternativ som är "bättre" men beror ju på hur man värderar. MiniSamets favorit är Mövenpick i Jomtien.

Yes för barnfamilj är den absolut en kandidat. Finns en bra lounge med om man inte har status som man köper till.

Toppen