Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

Nej, inte om det är en väska av bättre kvalitet. Jag hade samma funderingar som dig innan jag skaffade min Samsonite Cosmolite.

Både jag och fru Björnström kör Rimowa Salsa Air. Min är konjaksfärgad. Tyvärr måste jag erkänna att ena väskan har blivit utbytt efter att hörnet blivit "krossat" efter en flight och att dragkedjan släpper i limningen. Nu känns det som att dragkedjan är på väg att släppa på min väska... Reser man riktigt mycket är det nog inte rätt alternativ även om väskan är förträffligt lätt och smidig.

Frågan är ju då om man ska satsa 3-4000 SEK på en väska som tillverkaren anser ska hålla 10 år eller välja en billigare som det känns ok att byta efter t ex 4 år - och då får man ju självklart acceptera en eventuellt lägre kvalitet.

Nu kör jag en "Epic" som är helt ok, men den är sliten/repig på utsidan och ser inte kul ut - man vill ju "arrive in style"!

Ska man köpa Rimowa är nog Lufthansa WorldShop det bästa stället att beställa från. Bra priser, speciellt när Euron är så billig som den är nu.

Last edited:
Är det verkligen så? Jag trodde de var relativt dyra jmf med vad prylarna kostar inne i tyska städer.

Beställer man en stor Rimowa Salsa Air 77cm kostar den cirka 3200kr inklusive frakt. Billigaste priset i Sverige är 3999kr. Har du en "slatt" M&M miles liggandes så kan du dessutom använda dessa som delbetalning. Priserna online är lägre än i butikerna på flygplatsen.

Last edited:
Jag bumpar upp den här tråden eftersom jag är ett stort fan av väskor och länge tänkt byta upp mig till något större, men framförallt nyare. Samsonite har ju en ny spinner, Cosmolite, som väger noll och intet och samtidigt ska vara hur stryktålig som helst. Den hamnade förstås på min önskelista.

När jag var i Schweiz förra veckan kunde jag däremot inte hålla mig och det blev en Victorinox Spectra. Röd såklart.

Samsonite har ju en 10 års garanti, välbehövligt kanske med tanke på innehållet i en annan tråd, medan Victorinox har livstid.

Det känns som rätt köp. Eller har jag gått miste om någon annan ännu coolare och bättre väska därute? Vad reser ni med?

koffer.jpg

Jag bumpar upp den här tråden eftersom jag är ett stort fan av väskor och länge tänkt byta upp mig till något större, men framförallt nyare. Samsonite har ju en ny spinner, Cosmolite, som väger noll och intet och samtidigt ska vara hur stryktålig som helst. Den hamnade förstås på min önskelista.

När jag var i Schweiz förra veckan kunde jag däremot inte hålla mig och det blev en Victorinox Spectra. Röd såklart.

Samsonite har ju en 10 års garanti, välbehövligt kanske med tanke på innehållet i en annan tråd, medan Victorinox har livstid.

Det känns som rätt köp. Eller har jag gått miste om någon annan ännu coolare och bättre väska därute? Vad reser ni med?

Visa bifogad bild 14463

Samsonite har firelite http://hotellochresetips.se/samsonite-fireline-coolt-och-sportigt/ sm hetsar tidigare bestvinners.
Rimova stelths är nu motsvarande till ett mycket höhre pris. Men valet är ju fritt...

Toppen