Senaste nytt

Bästa reseskydd via hemförsäkring

Size

Medlem
Hej!

Om vi skippar reseförsäkringar via kreditkort.

Vilken hemförsäkring erbjuder det bästa reseskyddet / reseförsäkringen tycker ni?
Då i huvudsak punkter som:
- Försenat flyg
- Intsällt flyg
- Försenat bagage
- Avbeställningsskydd

Tankar? Vilka hemförsäkringar har ni och hur ser skyddet ut?
 

Gus

Medlem
Jag har utökat reseskydd via LF och är otroligt nöjd med dem. Jag har använt alla ovanstående punkterna och det är aldrig några problem. Men det bästa med LF är om man blir sjuk på resan och utnyttjar "reseavbrott". Helt fenomenalt har det fungerat.
 

Felix

Medlem
Kan också instämma i att jag har varit oerhört nöjd med LF (utökat reseskydd). Använt försäkringen när jag blivit sjuk på resor. Flexibel och snabb hjälp via SOS International, och enkel handläggning när jag kommit hem med bara några dagars handläggning. Fått alla extra kostnader betalda utan något som helst tjabbel, och även ersättning för "missade" resedagar. Bra erfarenhet av både LF Skåne och Stockholm. Även väldigt förmånligt bra pris om man samlar bank och försäkring hos dem.
 

Hvergang

Medlem
Jag har haft LF Skåne, Hedvig och har nu Folksam stor. Hedvig är väldigt smidiga men har sina begränsningar. Folksam har betalat ut korrekt ersättning snabbt och är smidiga att ha att göra med. Folksam har väldigt attraktivt pris som student om man går med i valfritt fackförbund (ofta gratis att gå med).
 

Size

Medlem
Hedvig fungerade bra vid reseavbrott. Även Folksam har fungerat bra för mig.

Numera har jag LF eftersom de även täcker resor betalda med poäng.
Är det bara LF som täcker bonusresor/resor betalda med poäng och inte de flesta större försäkringsbolag?
Vet du på rak arm vilka som inte täcker?
 

pswe

Medlem
Är det bara LF som täcker bonusresor/resor betalda med poäng och inte de flesta större försäkringsbolag?
Vet du på rak arm vilka som inte täcker?
Bara för att undvika missförstånd, det som skiljer LF från flera andra är att de sätter ett värde på poängen i händelse av exempelvis avbokning pga sjukdom. Andra moment så som ex. försening eller sjukdom på resan täcks av flertalet bolag även om det är bonusresa.
 

Size

Medlem
Bara för att undvika missförstånd, det som skiljer LF från flera andra är att de sätter ett värde på poängen i händelse av exempelvis avbokning pga sjukdom. Andra moment så som ex. försening eller sjukdom på resan täcks av flertalet bolag även om det är bonusresa.
Bra förtydligande!

Jag står i valet mellan LF och ICA och tycker på pappret att ICA verkar ha bättre reseskydd men vill givetvis ha input och höra på erfarenheter. Skulle därav vara intressant om någon har erfarenhet av ICA och har deras hemförsäkring ICA Plus?
 
Toppen