Senaste nytt

Bästa Radisson hotellet i London?

Har ni någon mer input på vilka hotell som är bra i London?

Mayfair tycker jag är toppen, men ibland är det alldeles för dyrt, så mitt företag vill inte alltid att jag bokar där. Senast t.ex. kostade det över 400 GBP per natt, men tidigare har jag bott där för strax över 200 GBP. Så jag behöver input på bra alternativ.

Bodde nyligen på Radisson Blu Edwardian Mercer Street

Jag fick ett rum på våning 1, mitt emot hissen och utanför fönstret låg en pub på andra sidan gatan, så folk stod utanför och förde liv. Fick gå ner och be om ett tystare rum, de nya rummet var OK. Ganska fräscht, men litet rum. I övrigt så var sängen kanske 105cm bred, hade bokat affärsresa för 1 pers. Man tycker att det kunde ingå en Queen-size säng i alla fall, för de gånger man kanske vill ha flickvännen med sig till rummet, kostade 40 GBP att uppgradera rummet till King size säng.

Ha, jag har bokat mercer Street om några veckor. Men då är visserligen hela målet med resan en pubcrawl som börjar och troligen avslutas på just den puben, så jag lär väl vara "på andra sidan" om det förda livet :)

Om du kan "tänka utanför lådan" till hela Rezidorgruppen kan jag flagga för Park Plaza. Bott på Westminster Bridge och On the River, båda bra enligt min ringa åsikt och inte sällan bra B&B-erbjudanden.

Jag har bott på ett antal av de olika Radisson-hotellen i London. Oftast reser jag själv i tjänsten och bryr mig inte så mycket om rummets storlek.

Grafton: Ligger bra till för mina syften då jag har flera kunder inom gångavstånd - gångavstånd till Euston station om man vill. Hotellet består såsom Sussex och Vanderbilt av hopsatta gamla bostadshus och därför är korridorer trånga och de flesta rum små. Bokar du enkelrum får du just det med säng på 105/120cm. Om du inte vill bli störd - be om ett rum mot innergård (alternativt högst upp mot gatan). Har en gång fått rum på våningen över receptionen mot gatan och det görs inte om!

Sussex: Ligger som redan konstaterats mycket bra till vid Oxford street - dock samma stuk som Grafton i övrigt. Generellt ett tyst läge.

Vanderbilt: Precis vid Gloucester Rd station och gångavstånd till alla museum och det mesta i Kensington. Återigen samma typ av hotell som de ovan nämnda.

Gemensamt för ovanstående är att eventuella uppgraderingar ofta är marginella då alla rum är små, även om du blir uppgraderad från en single till double eller liknande. Välkomstgåva i form av kaka eller fruktfat är standard som CCG. Ibland blir man uppgraderad så att frukost ingår i rate som bokats utan. Priserna på dessa hotell brukar vara från £79-ca£200 då jag bott där. Om man kommer undan med max £125 är det att anse som bra värde för pengarna i London.

Portman: Ligger ett stenkast ifrån Oxford St och det mindre Sussex-hotellet. Rummen är mycket större då det är en modernare byggnad. De gånger jag bott där har jag alltid blivit uppgraderad till business-rum som är klart rymliga och fräscha. Brukar vara svårt att hitta bra priser på detta hotell, sällan under £200. Restaurangen/baren är ganska steril och tråkig med ett begränsat dryckesutbud (vilket ställe i England har endast en cider - på flaska!?), däremot är terassen/uteplatsen mycket trevlig för en sen drink på en sommarkväll - däremot får du stå ut med vattenpipor...

Bokade precis Park Plaza Riverbank som CCG för 75 pund natten via 2for1 dealen i slutet av Augusti.
Läst lite olika recensioner av hotellet. Vissa har varit missnöjda, men för det priset är det svårt att göra fel känner jag!

Tips på bra indier nära Edwardian, Roti Chai med superbra indisk mat. Ligger nära puben Three Thuns. Läget en gata från Oxford street var perfekt.

Bokade precis Park Plaza Riverbank som CCG för 75 pund natten via 2for1 dealen i slutet av Augusti.
Läst lite olika recensioner av hotellet. Vissa har varit missnöjda, men för det priset är det svårt att göra fel känner jag!

Bodde där i våras. Helt OK hotell, stora rum (för att vara London). Ligger en bit off mot ungefär allt. En bit att gå till tunnelbanan. Inte så mycket kul att göra i närheten.

Helt klart värt 75 pund per natt.

Jag gillar verkligen att promenera i London och man når ju en del sköna ställen på 30-45 minuter endå.
Dessutom känns det roligt att testa en ny del av staden där jag ej varit så mycket :)
Tunnelbanan tycker jag är så j-vla dyr i London faktiskt. Känns inte så prisvärt!

Bodde där i våras. Helt OK hotell, stora rum (för att vara London). Ligger en bit off mot ungefär allt. En bit att gå till tunnelbanan. Inte så mycket kul att göra i närheten.

Helt klart värt 75 pund per natt.

Toppen