Senaste nytt

Bästa Priority Pass Lounge i Sao Paulo (GRU)?

Imorgon kommer jag att flyga från Sao Paulo. Jag anländer från inrikes till Terminal 2 och avreser från Terminal 3. Jag har inte status hos det flygbolag jag ska flyga vidare med så jag måste lita på mitt Priority Pass.

Med detta kort har jag enligt Appen tillgång till två lounger på Terminal 2 (2x GOL Premium Lounge) och två lounger på Terminal 3 (Executive Lounge & Star Alliance Lounge).

Om jag får välja så vill jag helst ta mig till Terminal 3 så fort som jag kan så att man "är på plats", men om loungerna är bättre i terminal 2 så kan jag tänka om (om det ens går att stanna kvar i Terminal 2). Spontant så känns det som att Star Alliance lounge i Terminal 3 är bäst, men jag har ingen aning eftersom det är första gången här.

Vad säger expertisen i detta forum?

Och, kanske ni också kan tala om hur långt och besvärligt det är att ta sig från Terminal 2 till Terminal 3? :)

Tack på förhand.

Imorgon kommer jag att flyga från Sao Paulo. Jag anländer från inrikes till Terminal 2 och avreser från Terminal 3. Jag har inte status hos det flygbolag jag ska flyga vidare med så jag måste lita på mitt Priority Pass.

Med detta kort har jag enligt Appen tillgång till två lounger på Terminal 2 (2x GOL Premium Lounge) och två lounger på Terminal 3 (Executive Lounge & Star Alliance Lounge).

Om jag får välja så vill jag helst ta mig till Terminal 3 så fort som jag kan så att man "är på plats", men om loungerna är bättre i terminal 2 så kan jag tänka om (om det ens går att stanna kvar i Terminal 2). Spontant så känns det som att Star Alliance lounge i Terminal 3 är bäst, men jag har ingen aning eftersom det är första gången här.

Vad säger expertisen i detta forum?

Och, kanske ni också kan tala om hur långt och besvärligt det är att ta sig från Terminal 2 till Terminal 3? :)

Tack på förhand.

Ankomst och avresande separeras, tänk Heathrow, så det går inte att stanna kvar oavsett. Terminal 2 är den gamla delen från 1985, medan 3an är nästan helt ny. Jag tror inte att du skulle imponeras av varken loungerna eller terminalen i sig, så ett besök i Star Alliance-loungen är nog att rekommendera.

Eftersom man inte kommer in i Star Alliance loungen förrän klockan 21:00 med Priority Pass så blev det en "mini lounge hopping" med först en timme i Executive loungen och sedan dryga 3 timmar i Star Alliance loungen.
Executive loungen var faktiskt också ganska bra med lite lagom matutbud och trevliga sittplatser. Men Star Alliance var trots allt snäppet bättre. :)

Nu börjar jag bli lite sömnig så nu lägger jag ner BC aktiviteten i ett antal timmar.

Toppen