Senaste nytt

Bästa platser Lufthansa A380 i Business?

Alex H

Medlem
Är det alltid bäst att sitta så långt fram som möjligt? Det enda jag har undvikit på våra tidigare resor är att inte sitta på de tre raderna som är närmast toaletterna. Vilka platser hade ni valt?

Bangkok - Frankfurt
Lufthansa 380
Skärmavbild 2024-02-29 kl. 09.09.02.png
Skärmavbild 2024-02-29 kl. 09.09.17.png
Skärmavbild 2024-02-29 kl. 09.09.27.png


Frankfurt - Singapore
Singapore Airline 380
Fått tips om att välja 11, 91 eller 96 för att få "dubbelsäng" men dessa platser redan upptagna.

Skärmavbild 2024-02-29 kl. 08.52.31.png
Skärmavbild 2024-02-29 kl. 08.52.46.png
 
Last edited:

Jannes

Medlem
A380 hade jag nog tagit bakre kabinen för att de ska kännas lite mer privat. Sen föredrar jag att sitta så att jag minimerar toalett-spring/kö vid mitt säte OCH har ogärna folk bakom. Så rad 24 för min del. Speciellt då det inte är galley där bakom. Fönsterplatser är kanske att föredra, även om man då inte får direkt aisle-access för den som sitter vid fönstret.

Vad gäller Singapore, kom det inte fram att de andra mittensätena också blir någon form av "nästan-dubbelsäng"? Behåll nuvarande säten, de verkar riktigt bra: långt från toaletterna och galley. Ifall tre platser blir tillgängliga på 11, 91 eller 96 närmare avgång så ta dem.
 
Fönster, liten kabin, bassinett - personliga preferenser.

Andra väljer säte beroende på trafik i gången och för att maximera sömn.

Sätesvalet är en del av spelet som vi alla är smått beroende av. Egentligen är det små detaljer :)
 

jsn

Medlem
Har för mig jag läst att LH börjar serveringarna bakifrån på A380, så vill man ha maten tidigt så skall man sitta långt bak.
 

Alex H

Medlem
A380 hade jag nog tagit bakre kabinen för att de ska kännas lite mer privat. Sen föredrar jag att sitta så att jag minimerar toalett-spring/kö vid mitt säte OCH har ogärna folk bakom. Så rad 24 för min del. Speciellt då det inte är galley där bakom. Fönsterplatser är kanske att föredra, även om man då inte får direkt aisle-access för den som sitter vid fönstret.

Vad gäller Singapore, kom det inte fram att de andra mittensätena också blir någon form av "nästan-dubbelsäng"? Behåll nuvarande säten, de verkar riktigt bra: långt från toaletterna och galley. Ifall tre platser blir tillgängliga på 11, 91 eller 96 närmare avgång så ta dem.

Nu är rad 24 upptagen. Skulle det funkar att sitta två på rad 23 och den tredje på ena mittenplats på rad 22?

Skärmavbild 2024-02-29 kl. 09.56.06.png

Eller bättre ha det som vi har nu med rad 18?

Skärmavbild 2024-02-29 kl. 09.58.45.png
 

Alex H

Medlem
Fönster, liten kabin, bassinett - personliga preferenser.

Andra väljer säte beroende på trafik i gången och för att maximera sömn.

Sätesvalet är en del av spelet som vi alla är smått beroende av. Egentligen är det små detaljer :)
Som du säger, egentligen små detaljer........ man blir mer och mer kräsen ju äldre man blir :D
 

Alex H

Medlem
I bilderna är rad 24 ledig, eller? Och mittsätena på rad 22 upptagna.
Sorry jag som såg fel, nu bokat rad 24.

En fråga till. Vilken sida bokar ni helst, någon skillnad? När jag åker ekonomi så bokar jag alltid på vänstersida, tycker skönast att luta åt vänster mot fönstret. Även att man som högerhänt är lättare att ta emot när besättningen serverar. Sorry för så petig, gilla se vad andra tycker :)

Skärmavbild 2024-02-29 kl. 10.39.16.png
 

airac

Medlem
Sorry jag som såg fel, nu bokat rad 24.

En fråga till. Vilken sida bokar ni helst, någon skillnad? När jag åker ekonomi så bokar jag alltid på vänstersida, tycker skönast att luta åt vänster mot fönstret. Även att man som högerhänt är lättare att ta emot när besättningen serverar. Sorry för så petig, gilla se vad andra tycker :)

Visa bifogad bild 150922
När det gäller sidan tar jag alltid solen med i tankarna. Till/från Asien mindre viktigt kanske. På solsidan brukar det vara varmare och man kan styra över öppet/stängt fönster, andra sidan är svalare (föredrar själv vid nattflyg).

Edit tillägg: mitt i kabinen är det lugnast, man hör motor och vindbrusljudet mindre än vid fönster, och oftast lagom temp, så mitt andra val för nattflyg.
 
Toppen