Senaste nytt

Bästa platser KLM - Business Class

Tänkte fråga vilka platser som föredras i business-kabinen på KLM:s 777-300ER? Vi är tre stycken varav ett barn. Är den mindre bakre kabinen något att rekommendera?

Hur är rad 1?

Någon som vet?

guwonder

Medlem
Tänkte fråga vilka platser som föredras i business-kabinen på KLM:s 777-300ER? Vi är tre stycken varav ett barn. Är den mindre bakre kabinen något att rekommendera?

Hur är rad 1?

Någon som vet?
Jag väljer rad 3. Och jag undviker rad 1, “mini-cabin" och “bulkhead”.

Jag tycker att det är negativt att vara nära toaletten, pentryt och där bebisar är mer benägna att sitta.

Solomun

Medlem

Hur är rad 1?

Någon som vet?
Har du kommit iväg på resan än, vad tyckte du?

Vi är 3 vuxna + infant i knä/bassinet och 1 förskolebarn som ska resa. Det som komplicerar situationen en del är att sällskapet är uppbokat i två olika bokningar där endast en är EBG och kan välja två platser redan nu. Vägrar betala ockerpriset 14tkr för att välja de två andra säten så blir att ligga på låset när check-in.

Enligt Aerolopa är det endast 1D och 9D/G som har plats för bassinet, just nu lutar åt att välja 1A/1D och 2A/2D men hade föredragit rad 9 och 10 i minikabinen men de är upptagna. Kan det vara så att dessa platser är reserverade för bassinets och vi mycket väl kan hamna där med vår bassinets? Ska man
Kikat lite på att välja en hel rad istället, men med två barn så tänker jag att man gärna vill ha direct acces till varandra utan att behöva gå runt hela kabinen.

Edit: ser nu att KLMs bassinet endast är upp till 65cm vilket är i det minsta laget, spädbarnet är idag 70cm. Tror ni det är någon mening med att ha kvar den i bokningen och chansa att det funkar ändå, kanske går att använda som avlastningsyta?

Last edited:
Toppen