Senaste nytt

Bästa platser i Business på Virgin 787-9?

Famous last words :)

Vi flög biz hela vägen GOT-CPH-CDG-MLE, MLE-LHR-AMS-GOT.
Coffin med Virgin, är enda de flyger dit med vad jag sett. AF har MLE som säsongs-rutt runt jul/nyår.
Vilka platser i BIZ valde ni på Virgin på deras B787-9? Antar vänster sida så att man inte har folk mittemot? Sneglar på de längst bak så att man också inte har någon bakom sig, men är orolig över "social area/bar" och ljudnivån.

Vilka platser i BIZ valde ni på Virgin på deras B787-9? Antar vänster sida så att man inte har folk mittemot? Sneglar på de längst bak så att man också inte har någon bakom sig, men är orolig över "social area/bar" och ljudnivån.
Ja, vänster sida. Antigen längst fram/bak, vi satt på 3A+4A och skulle rekommendera längst fram istället för där bak vid social area.

Okej - ljudnivån var OK från Galley längst fram? Vanligtvis har vi inga problem med sånt men har en infant med oss för första gången :)
Ja, vi märkte inte direkt av något från där fram. Vi hade också infant med oss :) Är ju rätt låga dividers så att ha platserna 1A+2A underlättar, då stör ju inte infant åt något håll från 1A.

Ja, vi märkte inte direkt av något från där fram. Vi hade också infant med oss :) Är ju rätt låga dividers så att ha platserna 1A+2A underlättar, då stör ju inte infant åt något håll från 1A.
Härligt - då ska jag försöka fixa 1A+2A. Vet du hur man går tillväga? Är inne på min booking hos VS hemsida, och försöker att välja platserna men det verkar inte sparas?

Vi reser 4st med Virgin 787-9, bokat höger sida, rad 1 & 2, är det - för er som flugit, bättre att ha 4 rader till vänster? (2vuxna, 1 tonåring och 1 8åring - som pga. åldern behöver lite assistans till och ifrån)

Vi reser 4st med Virgin 787-9, bokat höger sida, rad 1 & 2, är det - för er som flugit, bättre att ha 4 rader till vänster? (2vuxna, 1 tonåring och 1 8åring - som pga. åldern behöver lite assistans till och ifrån)
Vänstersidan är bättre för soloresenärer, höger för familjer och sällskap.

Skulle säga vänstersidan är bättre för par och familjer på 3 pers också. Kanske bättre på höger om man är 4 men skulle nog nästan hellre sitta på vänster ändå, föräldrarna på varsin sida om 8-åring men är ju lite individuellt också.

Är man flera skulle jag rekommendera högersidan och klustra sätena. Satt själv tre på rad (K) med kids på 1 och 3 och jag själv på 2. Som nämnt, låga dividers, så man kan hyfsat ok sträcka sig över och hjälpa till om så behövs.

Är man flera skulle jag rekommendera högersidan och klustra sätena. Satt själv tre på rad (K) med kids på 1 och 3 och jag själv på 2. Som nämnt, låga dividers, så man kan hyfsat ok sträcka sig över och hjälpa till om så behövs.
Som det är nu har vi bokat enl. övre delen av bilden, men du menar att vi bör boka enl. nedre? med föräldrar på rad 2 & 4 och 8åring på rad 3? medans tonåring "för sig själv" på rad tre i mitten?

1759233498903.png

Toppen