Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Måste säga att Libratone Track Air+ känns full pot efter några dagars användning. Inte lika superb NC som 1000XM3 eller Bose QC, men ack så sköna att bära. Och caset går obemärkt ner i kavajen.

Använt mina AirPods Pro till ORD igår. Otroligt bra är en kort beskrivning.

Använder vanligtvis QC35II, och tycker att brusreduceringen är jämförbar om man har musik på. Utan musik är QC35II bättre. En annan fördel med QC35II är att det går att koppla till IFEn med sladd.

Ljudmässigt likar ljudet i AirPods Pro de tidigare, men upplever det som klarare. Säkerligen tack vare att det är bättre isolering.

Skulle absolut kunna tänka mig att ersätta QC35II helt med dessa, men att sova med dem känns lite riskabelt. Är rädd för att tappa dem eftersom de sticker ut lite från örat och att få upp dem om de ramlar ner under stolen känns svårt. En AirPods-snodd kunde nog hjälpa den känslan. Men åker man sittandes är det nog lugnt.

I jämförelse med andra In-Ear-lurar står sig dessa riktigt bra. Absolut finns alternativ med bättre batteri och ljud - men ofta in både och. Inte heller med att de är så sköna att ha, samt smidiga att använda. Kan äntligen träna med dem utan att de ramlar ut!

Har tidigare använt följande:
QC35II - flyg
Soundsport Free - träning
Beats X - tåg
AirPods - vardagligt användande, samtal osv.

Framöver kommer jag använda AirPods Pro till allt, förutom long haul-resor då mina QC35II får följa med.

Köpte mina i Apple Store på releasedagen.

Nu har jag också köpt ett par Airpods Pro idag.
Inköpta på Apple Store i Las Vegas så blev priser 2622 SEK med mitt Curve, så den svaga kronan till trots så blir det ändå en hyfsad prisskillnad mot för att köpa i Sverige.

Har bara hunnit testa dem lite kort på hotellrummet än, men än så länge känner jag mig imponerad. Sitter bra i öronen (och jag har öron som inte passar så bra till många lurar - vanliga airpods hade jag aldrig vågat ha då jag troligtvis skulle tappa dem första dagen), ljudet och brusreduceringen känns helt OK än så länge, och allting "bara funkar" väldigt smidigt och bra.

Det enda som jag tycker är totalt vansinne (vi får väl se hur störande det blir i dagligt användande) är att det inte finns möjlighet för någon form av volymkontroll från lurarna.

(edit: sen kan jag tycka att det är lite trist att de inte har support för mer än en samtidigt ansluten enhet också - skulle gärna ha dem kopplade till både telefonen och laptopen samtidigt)

Nån som har en recension på AirPods Pro såhär tidigt?
Jag är riktigt sugen på att byta mina BeatsX mot ett par nämligen.

Har ägt BeatsX innan, gick över till Airpods gen2 och nu Airpods pro. Tycker BeatsX låter bättre, men Airpodsens brusreducering är jag helt klart nöjd med. Man skall köpa dem för att man behöver brusreduceringen, inte för att man vill ha bra ljud. Så här i vintertider är det lite störande att de har ett membran på utsidan som skall släppa in luft och ljud, då mössan skaver lite mot detta och det förstärks rätt kraftigt i luren. En petitess men likväl störande :)

Nu har jag också köpt ett par Airpods Pro idag.
Inköpta på Apple Store i Las Vegas så blev priser 2622 SEK med mitt Curve, så den svaga kronan till trots så blir det ändå en hyfsad prisskillnad mot för att köpa i Sverige.

Har bara hunnit testa dem lite kort på hotellrummet än, men än så länge känner jag mig imponerad. Sitter bra i öronen (och jag har öron som inte passar så bra till många lurar - vanliga airpods hade jag aldrig vågat ha då jag troligtvis skulle tappa dem första dagen), ljudet och brusreduceringen känns helt OK än så länge, och allting "bara funkar" väldigt smidigt och bra.

Det enda som jag tycker är totalt vansinne (vi får väl se hur störande det blir i dagligt användande) är att det inte finns möjlighet för någon form av volymkontroll från lurarna.

(edit: sen kan jag tycka att det är lite trist att de inte har support för mer än en samtidigt ansluten enhet också - skulle gärna ha dem kopplade till både telefonen och laptopen samtidigt)

Fungerar det inte precis som med vanliga airpods att du kan be Siri öka volymen med x procent? Tycker det funkar bra på språng bara man kommer över att man kan upplevas som en dåre som pratar med sig själv på gatan

Toppen