Senaste nytt

Bästa Loungen på JFK 1 och köenhamn 3?

Hesk

Ny medlem
Planerar inför resa till NY via Köpenhamn och behöver lite tips när det gäller lounger.

Har Amex centurion, EBG och det som ingår i biljetten att välja på, vad är då bästa Loungen på respektive flygplats när flyger business med sas.
i Köpenhamn har vi ganska många timmar att slå ihjäl medans JFK blir en standard utresa.
Nån som har några råd?

Nån här som besökt NYA Centurion NY på manhattan och kan dela med sig av lite erfarenheter?

Jag kom precis tillbaka från JFK, via CPH.

Jag har inte Centurion, men tillgång till guldloungen samt PP.

På CPH är detta mina tips:
- Det finns vilrum i SAS guldlounge! Säg till nere i loungens reception. Vilrummen är för närvarande stängda för renovering, men annars är de mycket bra De har dusch också.
- Dusch finns även i plusloungen
- Använd rökbalkongen för lite frisk luft
- Ta Lounge on the Go från Espresso House för att få lite fräschare mat

På JFK T1:
- Det finns en pytteliten PP-lounge landside. Inte värt besöket egentligen men man kan ju alltid hämta en vattenflaska eller nåt
- Air France-loungen som SAS använder är helt okej men saknar "telefonrum" eller liknande.
- Detsamma gäller Lufthansa-loungen (åtminstone såvida man inte flyger LH och är senator) och Turkish-loungen
- Primeclass-loungen längst bort vid gate 8 och 9 har iallafall dusch, men det är inte någon lyxig upplevelse

Sist men inte minst kan jag tipsa om något att undvika: Köp inte en flaska bourbon som du sen lämnar på planet när du kliver av på CPH. För det gjorde jag, och det var inte kul.

På JFK T1:
- Det finns en pytteliten PP-lounge landside. Inte värt besöket egentligen men man kan ju alltid hämta en vattenflaska eller nåt

PP loungen "VIP One Lounge" är faktiskt 100% värd besöket. Man får "fast track" till security via den. Bara gå in där och säga att du vill igenom så hjälper de dig att hamna längst fram i kön. Tjänade sjukt mycket tid på det sist! :D

Tack för svar!
tror man har tillgång till LH senator och first Class lounge via centurion kortet.

PP loungen "VIP One Lounge" är faktiskt 100% värd besöket. Man får "fast track" till security via den. Bara gå in där och säga att du vill igenom så hjälper de dig att hamna längst fram i kön. Tjänade sjukt mycket tid på det sist! :D
Hela vägen fram till security? Eller bara fram till där de kollar passet?

Vanliga "fast track" är en särskild väg förbi kön, fram till passkontroll. Men bortom den är det några meters kö ändå.

Hela vägen fram till security? Eller bara fram till där de kollar passet?

Vanliga "fast track" är en särskild väg förbi kön, fram till passkontroll. Men bortom den är det några meters kö ändå.

Hela vägen fram. Redan innan du går ut genom deras dörr lägger de upp en korg där du kan lägga eventuell jacka, plånbok, dator osv. Sen tar de din carry-on och korg och öppnar dörren där du möts av en som kollar ditt pass samtidigt som lounge personen lägger upp dina grejer på bandet och du traskar igenom röntgen. 60 sekunder typ, helt orimligt smidigt för att vara USA.

Hela vägen fram. Redan innan du går ut genom deras dörr lägger de upp en korg där du kan lägga eventuell jacka, plånbok, dator osv. Sen tar de din carry-on och korg och öppnar dörren där du möts av en som kollar ditt pass samtidigt som lounge personen lägger upp dina grejer på bandet och du traskar igenom röntgen. 60 sekunder typ, helt orimligt smidigt för att vara USA.
Wow!!!

Toppen