Senaste nytt

Bästa lounge Terminal 5 Arlanda

mrestes

Medlem
Om man har tillgång till SAS GOLD, SAS Business och Pontus på T5 vilken skulle ni rekommendera att använda. Spelar det någon roll om det är frukost, lunch eller middagstid? Har själv varit i Pontus och Priority Pass loungen nyligen, så jag vet att jag behöver inte ha med Priority Pass i diskussionen.
 

Dawes

Medlem
Om man har tillgång till SAS GOLD, SAS Business och Pontus på T5 vilken skulle ni rekommendera att använda. Spelar det någon roll om det är frukost, lunch eller middagstid? Har själv varit i Pontus och Priority Pass loungen nyligen, så jag vet att jag behöver inte ha med Priority Pass i diskussionen.
Jag äter på Pontus och "hänger" i någon av SAS loungerna, förslagsvis SAS gold om du har tillgång dit. Pontus är ju inte idag lämpad för mycket mer än just äta, sofforna är typ alltid upptagna. Jag "hänger" faktisk hellre i PP loungen (Pearl/Norrsken) än på Pontus också, även om PP är någon form av sista val.
Aldrig varit på någon annan lounge än de i T5.
 

JacobGBG

Medlem
Om man har tillgång till SAS GOLD, SAS Business och Pontus på T5 vilken skulle ni rekommendera att använda. Spelar det någon roll om det är frukost, lunch eller middagstid? Har själv varit i Pontus och Priority Pass loungen nyligen, så jag vet att jag behöver inte ha med Priority Pass i diskussionen.

Maten är på lunch/middag bättre på Pontus men skulle nog resa mig och gå rätt omgående efter att den är intagen. SAS Lounge, speciellt GOLD är mycket trevligare för att bara slappna av innan flight.

EDIT: Inser att jag tänker på gamla ytan, den nya har jag ej koll på.
 

Hachans

Medlem
Maten är på lunch/middag bättre på Pontus men skulle nog resa mig och gå rätt omgående efter att den är intagen. SAS Lounge, speciellt GOLD är mycket trevligare för att bara slappna av innan flight.

EDIT: Inser att jag tänker på gamla ytan, den nya har jag ej koll på.

Den nya är i princip skolmatsal. En av anledningarna till att jag sa upp mitt Platinumkort. Oerhört otrevligt område att sitta i.
 
Toppen