Senaste nytt

Bästa lounge på Kastrup för mig

PP4EH

Medlem
Så är det formellt, men ordvalet "loungerna" skapar utrymme för individuella tolkningar. Ngn som valt att tolka "loungerna" som pp-lounge och blivit debiterad i efterskott på espresso house?
Jag har besökt 3 lounger på en och samma dag med minuter emellan plus gått till espresso house.
ingen debitering.
 

mha321

Medlem
Innan corona låg den bra till, men nu brukar SAS longhaul avgå från den nybyggda östra delen (till väster på de flesta terminalskartor man hittar om man googlar) av flygplatsen. Så var det i alla fall för 3 veckor sedan när jag reste till Los Angeles. Det betyder att du måste gå igenom tre passkontroller (en på vägen till loungen och två på vägen från loungen till gaten) för att besöka Eventyrloungen innan din USA-resa.
Du pratar om E gaterna eller hur? (och vänster, inte väster - den är ju inte både östra och västra :))


Det går väl att gå dit från C där eventyr ligger utan att passera pass kontroll igen - det gick åtminstone i mitten på februari när jag av misstag gick genom fel passkontroll. På övre våningen går det att ta sig bort. Men det är en ganska lång promenad.
 
Du pratar om E gaterna eller hur? (och vänster, inte väster - den är ju inte både östra och västra :))
Exakt, E-gaterna. Det blev fel, det skulle ha stått vänster, inte väster, jag har raderat inlägget.
Det går väl att gå dit från C där eventyr ligger utan att passera pass kontroll igen - det gick åtminstone i mitten på februari när jag av misstag gick genom fel passkontroll. På övre våningen går det att ta sig bort. Men det är en ganska lång promenad.
Oj, det hade jag ingen aning om, nu ångrar jag att jag besökte SAS-loungen istället för Eventyrloungen före min USA-resa.
 
Last edited:

pep

Medlem
Exakt, E-gaterna. Det blev fel, det skulle ha stått vänster, inte väster, jag har raderat inlägget.

Oj, det hade jag ingen aning om, nu ångrar jag att jag besökte SAS-loungen istället för Eventyrloungen före min USA-resa.
Hvis du rejser non-Schengen men vil i Eventyr Lounge paa den anden side, kan du gaa igennem paskontrollen (bort fra Schengen), da man ikke skal fremvise BP. De spoerger maaske hvor du skal hen, da skal man blot angive en destination, hvor der snart afgaar et fly fra non-Schengen gates'ene. Og vupti, er man igennem. Tilbage til Schengen gennem paskontrol er intet problem....
 
Last edited:
Toppen