Senaste nytt

Bästa lounge för dusch Star Alliance London Heathrow T2

Kan bidra med en bild från en av Uniteds duschar för några veckor sedan.

20230627_154807.jpg

Inte testat så många lounge-duschar men tycker den var riktigt bra. Om jag minns rätt var det större flaskor med pump i duschen för duschtvål, schampo och balsam. Antar att om man vill ha rakattiraljer, tandborste etc så får man fråga personal? (I Lufthansa Senator på JFK fanns detta samt småflaskor redan framme).

Fråga: Bredvid dörren finns ett utrymme som är åtkomligt från både ut- och insida, likt en garderob, erbjuds någon form av tvätt/vädringstjänst också?

Visa bifogad bild 144021

Inte testat så många lounge-duschar men tycker den var riktigt bra. Om jag minns rätt var det större flaskor med pump i duschen för duschtvål, schampo och balsam. Antar att om man vill ha rakattiraljer, tandborste etc så får man fråga personal? (I Lufthansa Senator på JFK fanns detta samt småflaskor redan framme).

Fråga: Bredvid dörren finns ett utrymme som är åtkomligt från både ut- och insida, likt en garderob, erbjuds någon form av tvätt/vädringstjänst också?
Efter bilderna så verkar det som att United's duschar är t.o.m. bättre än Singapore's First Class Lounge's duschar också!

Fördelen hos Singapore är nog bara att man inte behöver vänta med tanke på så få som är där samtidigt.

Visa bifogad bild 144021

Japp, du frågar personalen om tandborste rakhyvel etc.

Och ja, de erbjuder strykning. Väldigt smidigt.

Dessa är mina favoritduschar i lounge, och stora nog att jag och frun kan använda utrymmet tillsammans utan problem vilket är smidigt för mig som inte har egen necessär när vi reser tillsammans. Man får även ta med sig det mousserande vinet in (de byter ut mot plastmuggar).

Toppen