Senaste nytt

Bästa lösningen för Internet i telefonen utomlands - KnowRoaming

Vet ej hur det fungerar. Men du kan ju spärra roaming i ditt abonnemang hos operatören, alternativt sätta en kostnadsgräns som är låg så OM det skulle bli fel så löser det sig.

Innan 3 började med 3Världen körde jag med ett fysiskt sim för mitt svenska abonnemang och sedan ett eSIM från GigSky och Truphone. Så detta kommer nog bli otroligt mycket enklare i framtiden när fler och fler telefoner får stöd för eSIM.
Jag kikade på 3 men tyvärr funkar det inte tillfredsställande i vardagen (täckning).

Okej! Har set funkat 100% med appen och val av sim? Mardrömmen vore ju om det fysiska sim-kortet råkar bli aktiverat pga någon programvara bugg.
Det har aldrig krånglat på det sättet, det finns en app och tool kit för växla, säkerställer att jag är på flygplansläge, sen kopplar jag på wi-fi och sen stänger jag flygplansläge och switchar till KnowRoaming
På så sätt används inte fel data

Det har aldrig krånglat på det sättet, det finns en app och tool kit för växla, säkerställer att jag är på flygplansläge, sen kopplar jag på wi-fi och sen stänger jag flygplansläge och switchar till KnowRoaming
På så sätt används inte fel data

Men om man inte har något emot att byta simkortet så finns det egentligen ingen anledning att använda sticker (om man inte ska köra vidarekopplingar av hemnummer)?

Jag tänker att för en kaosteoretiker som mig själv så skulle det ge ett lugn att sim-kortet inte alls var i än att ha mobildata påslaget med mitt hem-sim i luren, för att sedan lita på en teknik jag inte själv förstår :)

Men om man inte har något emot att byta simkortet så finns det egentligen ingen anledning att använda sticker (om man inte ska köra vidarekopplingar av hemnummer)?

Jag tänker att för en kaosteoretiker som mig själv så skulle det ge ett lugn att sim-kortet inte alls var i än att ha mobildata påslaget med mitt hem-sim i luren, för att sedan lita på en teknik jag inte själv förstår :)
Ha ha, kör på sim-kort då, helt analogt i eller ur i lur

8USD per dag låter relativt svettigt, åtminstone om man reser för nöje och mer än ett fåtal dagar i taget.

5ef432953c29b4b41b577bc79f628c3a.jpg

Åker du ofta eller längre perioder till Thailand så kan det vara värt att byta till Telenor. Där ingår samma mängd datatrafik (tak på 100GB med unlimited) som du har i Sverige i Thailand, EU/EEA, USA, Schweiz, Turkiet, Malaysia, Myanmar, Serbien, Montenegro och Andorra. Bara slå på roaming och köra

Toppen