Senaste nytt

Bästa Kreditkort/kort på resan?

Size

Medlem
Hej.

Kort och gott vilket kort är bästa att ha med och använda på resan utomlands?

Tänker då främst på valutaväxling och fri uttag i automat.

Har läst mycket om Curve eller Revolut och förtstått att många gillar det. Finns det andra kort som är jämförelsevis lika bra eller bättre? Eller vilka är absolut bäst?

Alltså inte för bokning sv resan utan för uttag samt betalning i utländsk valuta.

Allt gott!
 

crown

Medlem
Northmill VISA - 0 % valutapåslag, generösa & fria bankomatuttag
PFC Mastercard - 0 % valutapåslag, 1000 kr fritt i bankomatuttag/mån
Revolut - 0 % valutapåslag (mån-fre och max 10000 SEK/mån), 2000 kr fritt i bankomatuttag/mån

De korten kör jag på, utöver Curve, och är nöjd med!

Edit: Det är debitkort. Kreditkort har Bank Norwegian VISA fria bankomatuttag på, tar man ut via Curve så kan man slippa valutapåslaget med.
 
Last edited:

Size

Medlem
Jag själv har använt Norwegian när jag varit utomlands tidigare.

Men en god idé är kanske att Curve med Norwegian kortet.

På SAS MC är det nu Juli poängkampanj om man betalar utländsk valuta. Om jag använder Curve med Sas MC som underliggande kort, får jag poängen då?
 

MrRob

Medlem
[..] På SAS MC är det nu Juli poängkampanj om man betalar utländsk valuta. Om jag använder Curve med Sas MC som underliggande kort, får jag poängen då?

Om du har ett SAS MC World Premium får du 15 poäng om du debiterar kortet i SEK och 30 poäng om du debiterar i utländsk valuta under juli månad. Vilket som är bäst för dig får du avgöra själv.
 
Jag själv har använt Norwegian när jag varit utomlands tidigare.

Men en god idé är kanske att Curve med Norwegian kortet.

På SAS MC är det nu Juli poängkampanj om man betalar utländsk valuta. Om jag använder Curve med Sas MC som underliggande kort, får jag poängen då?

Om du använder Curve för växlingen, och alltså debuterar SAS MC i SEK, får du inte kampanjpoängen utan vanliga SEK-poängen 15/100kr


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Emil123

Medlem
Vad betalar ni? Har curve X och blev precis höjd till 5e, hade dealen innan på 2e men verkar gått ut nu.
 
Toppen