Senaste nytt

Bästa hotellkedja (med bonusfördelar) i Europa 2023?

lejonel

Ny medlem
Jag kommer att byta tjänst inom kort och kommer därmed bli betydligt mer på resande fot utanför skandinavien. Mestadels i Europa men då och då även i resterande del av världen. Har tidigare enbart rest inom Skandinavien och är därmed Red Level på Scandic. Dock gör det ju ingen förstjänst när inget Scandic (än några få i Tyskland) finns utanför just Skandinavien.

Så viilken hotellkedja är den absolut bästa om man mestadels ska resa inom Europa? Syftar givetvis då på vilken hotellkedja får man bäst och hyfsat enkelt fördelar om man ligger på runt 50-70 nätter per år?

Kommer mestadels flyga med SAS och Lufthansa om det spelar någon roll i val av hotelkedja?

Tack för all input gällande detta. Och andra schyssta resetips är mer än välkommet.

bvs

Medlem
Alltid svårt att rekommendera "det bästa" utan att veta lite mer om dina förutsättningar.

Vad har du för mål med bonusprogrammet? Är det förmåner på hotellen eller poängsamlande för bonusnätter? Ungefär hur många stays per år räknar du med? Vilka prisklasser rör det sig om? Är det slumpvis städer i hela europa det rör sig om eller är det några färre städer med många stays?

TP12

Medlem
Instämmer med ovan, lite mer info hade varit bra.

För egen del har jag valt att gå över till Hyatt i år från att främst använt Hilton (när HHD går ut kommer jag ha kvar HHG via Amex Plat, bättre än inget).

Detta kombinerar jag med GHA Discovery där du kan få högsta status efter tre stays. De har rätt bra täckning i Europa nu efter att NH gick med och Kempinski är alltid trevligt.

Dock, vad är ditt mål - fri frukost får man genom Hilton Gold men inte GHA Titan men det står väl din arbetsgivare för ändå. Hilton (diamond), Marriott (platinum och uppåt) och Hyatt Globalist ger loungeaccess på de hotell som har lounger - ingår ej i GHA. IHG, Accor osv finns med - har dålig koll på dessa.

GHA Titan ger uppgradering två snäpp vilket är bra och hyfsat förutsägbart. Sen utcheck/tidig incheck är trevligt - vissa program garanterar det, andra i mån av rum - hur viktigt är detta för dig?

Bonuspoäng och liknande, om det är jobbresor kanske du inte bryr dig pga förmånsbeskattning?

Jag undrar også at endre mitt bonus fokus.

Vil gjerne ha: free nights, club access, room upgrades without hassle, bonus points når man booker for andre

Har nå: IHG, litt Hyatt

Undrar også når man burde kombinere hotels.com bonus med hotellets eget bonus program for egne bookinger

Tips?

gdaily

Medlem
För Las Vegas-reseärer så har precis MGM (typ halva Las Vegas bättre (och i vissa fall sämre) hotell) teamat upp med Marriott Bonvoy

Toppen