Senaste nytt

Bästa hotellet på Arlanda? Vilka har du testat? Vilken är din favorit?

Har bott på både Clarion Arlanda och Radisson Blu Skycity.
Clarion är toppen om man är flera och skall vara social, det är ju också ett mycket nyare och fräschare hotell.
Är jag själv och bara skall slå ihjäl tiden och inte orkar vara social så rekommenderar jag att boka ett Business class-rum på Blu Skycity. Då ingår pay per view, så slipper man bläddra bland det vanliga kanalerna och ibland så kan man faktiskt hitta någon film man inte sett. Deras room service är också helt okej.

Föredrar Radisson Blu Arlandia. Utmärkta priser inklusive parkering och, som tidigare nämnts, god statusrecognition.

Har bara bott på Arlandia och gamla Park Inn, endast besökt Clarion. Arlandia hade helt klart den bästa service och recognition som Club Carlson Gold av alla Rezidor hotell jag har bott på i Sverige. Alltid upgrade som CCG till Business Class rum, välkomstgåva, fria filmer och frukost som ingår oavsett vilken rumstyp man har bokat. Goda pannkakor på frukostbuffén dessutom.

Arlandia här med som förstahandsval! Utmärkt frukost och trevlig pool/gym om man har tid till det.

Om jag räknar varje minut i sängen (landa 23:55, flyg vidare 07:30 o dyl...) så Clarion eller Radisson Sky City, vilket som nu är billigare (är nästan alltid Clarion).

Jag har över dussinet nätter på båda Radissonarna, och inte riktigt hunnit upp till det på Clarion, men på god väg.

Jag har nog aldrig haft en bra upplevelse på de andra hotellen som är en bit längre bort kring Arlanda, utan försöker boka i tid för att slippa råka ut för att alla tre är helt fulla.

Har bara bott på Clarion. Värt att tänka på att har man Coop-kortet burkar man kunna få 15% rabatt på priset där. Betalade ca 850 kronor (billigare än taxi tur och retur hem som var alternativet).
Tyckte det var ett trevligt hotell även om priserna på roomservice inte var försvarbara så fick bli mat på Arlanda istället.

Även jag har Arlandia som förstahandsval. Tycker att man känner sig som en "stammis" där. Det blir även någon natt på Sky City då och då. Clarion testade jag en gång och blev förgrymmad, antagligen hade det att göra med att organisationen var ny och dåligt intrimmad, så möjligen borde man testa dom igen snart.

Bra tråd som jag hade missat. Jag övervägde nyligen att ta en flight från ARN som skulle innebära övernattning på hotell, men jag ändrade mina reseplaner. Inläggen är dock bra för eventuella framtida behov. Fortsätt gärna med fler inlägg, ni som har bott på några av dessa hotell! Uppskattas av oss andra.

Far nog lagga min rost pa Clarion sky city.

Lite dyrare an andra alternativ, men försvarbart skulle jag saga.
Trevlig restaurang, alltid status recognition, gym och pool ar riktigt bra.

Bland de battre frukostbuffeerna med nybakat bröd.

Toppen