Senaste nytt

Bästa guiden för Eurobonus?

Ok! Gött! Hur länge behåller jag sedan statusen?
Så länge jag jobbar upp, ex 20 000 EB-poäng (för silver), per år?
Resterande tid av din nuvarande kvalificeringsperiod + hela nästa kvalificeringsperiod + 3 månader grace period.

Om du tjänar in 20000 baspoäng inom varje kvalificeringsperiod kommer du ha silverkort i all evighet eller tills SAS ändrar om Eurobonuskraven (så kallade "enhancements").

Ok! Gött! Hur länge behåller jag sedan statusen?
Så länge jag jobbar upp, ex 20 000 EB-poäng (för silver), per år?
Säg att du når silver under nuvarande intjänandeår, då gäller statusen under nuvarande intjänandeår, nästa intjänandeår samt i ytterligare 3 månaders graceperiod. Om du under nästa intjänandeår når silver "igen" så gäller statusen i ytterligare ett år jmf med exemplet..

Säg att du når silver under nuvarande intjänandeår, då gäller statusen under nuvarande intjänandeår, nästa intjänandeår samt i ytterligare 3 månaders graceperiod. Om du under nästa intjänandeår når silver "igen" så gäller statusen i ytterligare ett år jmf med exemplet..

Ok! Intjänandet av poäng – gäller det bara från köp av resor?

Anledningen till att jag undrar är för att jag fört över 15600 EB-poäng från mitt Coop MMM-kort och poängen visas på min EB-inloggssida – men mina så kallade "baspoäng" (i rutan under) står på 0 och indikerar att jag inte var på så god väg till silver som jag trodde...

Ja, du måste flyga ihop baspoängen (det finns vissa undantag, t ex åka tåg i Lufthansas regi i Tyskland). Notera att det inte räcker att köpa en flygbiljett, du måste flyga också för att få poängen. Extrapoängen ger tyvärr ingen status (till skillnad från t ex SJ Prio, där du kan komma upp i svart nivå genom att bara använda deras Mastercard tillräckligt mycket).

Som jag skrev i den andra tråden - om du vill lära dig hur det fungerar, läs Eurobonus T&C. Det mesta står faktiskt där vad gäller de grundläggande sakerna.

Sedan är det bästa du kan göra att läsa här. Om du spenderar en timme på att läsa så lär du ha hittat svaren på allt du undrar om.

Ok! Intjänandet av poäng – gäller det bara från köp av resor?

Ett undantag är dock de statusgrundande poängen du får från Amex elite varje gång du betalar årsavgiften. De är även unika på det viset att de inte går att använda för att köpa resor (och eller andra saker).

Sedan går det även att växla eller köpa till sig statusgrundade poäng. De är dock ganska dyra.

Men generellt gäller: Status - sitt i flygstol. Extrapoäng - köp saker med amex (även köpet av flygresan)

Toppen