Senaste nytt

Bästa guiden för Eurobonus?

Hade varit intressant med resonemang om: när ska man köpa en resa för pengar och när ska man betala med den för poäng?

• Gilla
Reactions: Gus
Hade varit intressant med resonemang om: när ska man köpa en resa för pengar och när ska man betala med den för poäng?

En tumregel (som inte alls är någon exakt vetenskap) är att en eurobonuspoäng är värd ungefär 5-10 öre. Då är det möjligt att räkna ut om man ska betala cash eller med poäng.

Det är individuellt hur mycket man värderar poängen till. Jag tror det vanligaste är att folk värderar en poäng till 10 öre, men personligen tycker jag de är värda 5 öre. Ska du åka businessclass, behöver du boka nära inpå avresan eller ifall du behöver en avbokningsbar biljett tycker jag det är läge att utnyttja poäng. Annars brukar det bli bättre värde med en revenue-biljett, i synnerhet om du kan passa på att köpa biljetten under en kampanj.

Det är individuellt hur mycket man värderar poängen till. Jag tror det vanligaste är att folk värderar en poäng till 10 öre, men personligen tycker jag de är värda 5 öre. Ska du åka businessclass, behöver du boka nära inpå avresan eller ifall du behöver en avbokningsbar biljett tycker jag det är läge att utnyttja poäng. Annars brukar det bli bättre värde med en revenue-biljett, i synnerhet om du kan passa på att köpa biljetten under en kampanj.

Vad är en revenue-biljett?
Om man bränner poäng, tappar man sin eventuella Eurobonus silver/guld/diamant-status?

En revenue-biljett är en helt vanlig köpe-biljett (dvs ej award- eller bonusbiljett). Nej, din status baseras enbart på intjäning, inte på spendering eller saldo. Du kan även läsa @agehall's pedagogiska förklaring här: Jämförelse av Eurbonuspoäng och en fårhage | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ok! Gött! Hur länge behåller jag sedan statusen?
Så länge jag jobbar upp, ex 20 000 EB-poäng (för silver), per år?

Toppen