Jag åkte på rad 30 till HKG och det var ganska stor skillnad genom främst 2 saker:
* Benutrymmet: Betydligt generösare, efter tips här på bc.se plockade jag ner kabinväskan och la den som fotstöd, vilket gjorde det rätt okej.
* Skärmen: Den som sitter i Plussätet framför är inte igång, utan du har en skärm som du fäller upp från utrymmet mellan stolarna. Den är helt okej. Dock är det två nackdelar med den. Den första är att den inte få användas under start/landning och det andra är att den är lite i vägen när det gäller nå mittgången. Om skärmen fälls in helt tappar den vad du höll på med innan, så det gäller att bara fäll ner den delvis.
Testa att försöka få igång skärmen i Plus-stolen framför.Fick 30D på SK909 till EWR imorgon. Skall bli intressant att se hur platsen är.
Satt på 41H på båda mina flighter i helgen och dessa platser är riktigt bra om man vill ha obegränsat benutrymme.
En liten kul sak jag noterade är att det är golvvärme vid denna plats runt nödutgången. Så länge man har fötterna i golvet så var det varmt och skönt även om det drog kallt och filt behövdes för kylan från nödutgången.
Tänkte uppdatera min review lite nu när jag även testat rad 30. Jag har dock bara testat fönsterplatser så om det är någon skillnad med gångplatserna låter jag vara osagt.
Alla dagar i veckan så anser jag att rad 30 är bättre. Man har ca 1 meter benutrymme och når knappt sätet framför. Sitter man två stycken kan man utan problem gå förbi den som sitter ytterst om man har paltsen vid fönstret. Gångplatserna i mittenraden är dock kanske inte helt optimala, risk att vagnar och folk slår i sätet i och med att det sticker ut i gången jämfört med raden framför i Plus-kabinen.
Rad 41 är också väldigt bra, ännu mer benutrymme (vad man nu ska med det till jämfört med rad 30). Här finns det dock några nackdelar som påtalats tidigare med att det blir kallt från nödutgången samt att toaletterna är nära, desutom är det vid denna rad som alla små barn brukar placeras i och med att det finns 2 bassinett-platser i mittenraden. Risk för toakö och mycket barn runt denna plats. Jag skulle dock alla dagar i veckan välja rad 41 igen vid fönstret om inte rad 30 fönsterplats var ledig. För min del är benutrymmet något av det viktigaste ombord för att få en någorlunda bekväm resa.