Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin?

LPC123

Medlem
B32DF2BD-1EE6-4268-AEF1-56F5DA956A54.jpeg
Riktigt bra plats 30G på A330. Mycket utrymme för benen. Lite störande att crew springer på dig hela tiden dock.
DB4DA6F7-A565-47D6-B922-19E842FAAF18.jpeg
 

Gnopps

Medlem
Jag har länge haft 30H bokad för resa om en månad men nu kom någon och tog 30G bredvid mig. Det är en dagsflygning CPH-IAD och verkar finnas gott om tillgänglighet i bokningsklasserna ännu. Jag tror jag byter till 31G istället, för potentiellt tomt grannsäte är väl bättre än benutrymme?

1711528998751.png
 

Hachans

Medlem
Jag har länge haft 30H bokad för resa om en månad men nu kom någon och tog 30G bredvid mig. Det är en dagsflygning CPH-IAD och verkar finnas gott om tillgänglighet i bokningsklasserna ännu. Jag tror jag byter till 31G istället, för potentiellt tomt grannsäte är väl bättre än benutrymme?

Visa bifogad bild 151605

Finns inga garantier för att det kommer fortsätta vara tomt när incheckning öppnar, så du riskerar få både granne och inget benutrymme.
 

AndersSt

Medlem
När det gäller rad 30 så var vi en gång tre kollegor som satt på C, D och F. Vi två som satt på D och F är EBG/EBD och kanske hjälpte det till att hålla E tom. Men direkt efter att lampan släckts så kom det en rejält stor kille från längre bak i kabinen och slog sig ned där. Så bara för att ingen är seatad bredvid dig betyder det inte att platsen förblir tom.

Min kollega på 30F gnällde lite men killen satt kvar.
 

Hachans

Medlem
När det gäller rad 30 så var vi en gång tre kollegor som satt på C, D och F. Vi två som satt på D och F är EBG/EBD och kanske hjälpte det till att hålla E tom. Men direkt efter att lampan släckts så kom det en rejält stor kille från längre bak i kabinen och slog sig ned där. Så bara för att ingen är seatad bredvid dig betyder det inte att platsen förblir tom.

Min kollega på 30F gnällde lite men killen satt kvar.

Vad kostar det egentligen att köpa till extra sittplats? Jag vet att priset är dynamiskt. Men mellan tummen och pekfingret.
 

palmen

Moderator
Jag har länge haft 30H bokad för resa om en månad men nu kom någon och tog 30G bredvid mig. Det är en dagsflygning CPH-IAD och verkar finnas gott om tillgänglighet i bokningsklasserna ännu. Jag tror jag byter till 31G istället, för potentiellt tomt grannsäte är väl bättre än benutrymme?

Visa bifogad bild 151605
Jag hade inte flyttat, enda negativa är om du skulle få en ordentligt bredaxlad personer bredvid, annars är det bästa platsen enligt mig bakom Business. Hellre rad 30 än plus för min del.
Den dom nu valt G kanske också budar på uppgradering till plus/business oh sätet blir ledigt.
 

SK989

Medlem
Lonhaul i Go mellan 199-699 SEK
Nja, det priset syftar på att reservera en särskild sittplats. Vill man ha en extra sittplats är priset 799 SEK för långflygningar i Go men då är man inte garanterad att sätet bredvid blir tomt (blir det inte tomt så återbetalas pengarna). Vill man ha en garanterad extra sittplats bredvid sig är priset 1 499 SEK för långflygningar i Go.
 
Nja, det priset syftar på att reservera en särskild sittplats. Vill man ha en extra sittplats är priset 799 SEK för långflygningar i Go men då är man inte garanterad att sätet bredvid blir tomt (blir det inte tomt så återbetalas pengarna). Vill man ha en garanterad extra sittplats bredvid sig är priset 1 499 SEK för långflygningar i Go.
Aha , jag läste slarvigt !
 
Toppen