Senaste nytt

Bästa First-kabinen i Star Alliance för ett par

Tusen tack alla för er input! Fortsätt gärna diskutera, jag läser med stort intresse.

Hur känns mittensätena i Thais 747 och 380? Är det lika umgängesvänligt?

Har ni input på andra bolag är det också intressant, t.ex. Swiss eller Singapore.

Tusen tack alla för er input! Fortsätt gärna diskutera, jag läser med stort intresse.

Hur känns mittensätena i Thais 747 och 380? Är det lika umgängesvänligt?

Har ni input på andra bolag är det också intressant, t.ex. Swiss eller Singapore.
A380 är klockren men tyvärr har jag ingen uppfattning om 747s parkompabilitet.
Gamla versionen är ju iofs bra men på nya satt jag längst fram och blev full så glömde att kolla.
Asiana 380 är också ett glimrande alternativ. Det finns flera reserapport från parresor i First.

Personligen föredrar jag Lufthansa framför Thai, gillar den tyska korrektheten. Man blir "aldrig" besviken utan en jämn service. Thai kan vara lite hit or miss beroende på dagsform från besättning mm.
Oavsett vad kommer ni få en väldigt bra upplevelse oavsett vilka ni väljer i First av dessa bolag, Thai, Lufthansa, ANA, Asiana. Man kan alltid ha otur och inget man kan skydda sig emot, men som en första resa i First så är allt bra skulle jag säga.

Asiana är dom som haft bäst mjuka produkt ombord för mig, ANA tycker jag är "övertrevliga" men de är superbra (lite svårt med sånt som den svensk man är), lufthansa är korrekta och jag gillar det tyska framförallt när man kan få dom att släppa lite på korrektheten. Thai är lite upp och ner, kan vara väldigt bra men även lite "halvdåligt" för att vara First.

Det är ingen större skillnad på det hela. Lufthansa har hit or miss catering medan Thai har förbättrat sin.
Jag tycker stolen är mycket bättre på thai, både 747 och 380.
Ta bort markservice så tappar luftis mycket av sin attraktionskraft.
Precis min mening. Jag gillade Thai, kanske inte lika stramt som Lufthansa men inget jag är i behov av ändå.

På Thai har man ett större utbud av mat, du kan i för väg välja mellan ca 20-25 olika rätter.
Åker imorgon TG F mellan München och Bangkok har valt hummer.
Det finns en tråd här på BC om detta, hittar den inte just nu, men se någon inlägg längre ned, där har någon hittat den!

Jag tycker Lufthansa är det överlägset bästa valet i detta fall. F i luften är i världsklass men jag tycker att servicen på marken är en stor del av upplevelsen. Boka därför en resa där du och "chefen" får spendera många timmar i First Class Terminal i Frankfurt eller den nya First Class Lounge i Munich. De är underbart att börja resan med att bli härligt bortskämd och hämtas vid planet i limo, njuta av fantastisk mat och dryck, kanske ta en cigarr i loungen och sedan ett bad innan man gör sig redo att bli körd till planet.

Lufthansa absolut bäst. Asiana bra mjukvara med sämre privacy i mittsätena. Thai bra på 380 samt markservice i Bangkok. Service väldigt ojämn.
Lycka till och trevlig resa!

Toppen