Senaste nytt

Bästa första klass ToR till Bangkok och Montreal från Europa?

Håller med föregående talare, bra sajt. Löser dock tyvärr inte SQ problemen, 0 på B77W och A380. Jag kollade med Miles & More (M&) i går, och det stämmer det som har blivit sagt här att vi som är M&M medlemmar inte har några restriktioner på Singapore Airlines.

Jag antar denna sida hämtar info från ANA webbsida, därför kan den inte visa First/Business class award plats på Singapore Airlines flighter med Boeing B777-300ER(77W), Airbus A380(388), Airbus A340-500(345) plan.

Detta är vad jag lyckats nysta ihop i April.

GOT-(LH)-FRA-(TG)-BKK
BKK-(TG)-FRA-(LH)-GOT

Shorthaulsen i C, long i F.

Inte en jätteskoj ITN och lite trist att det inte är LH från FRA så att man får tillgång till FCT. Kunde inte hitta något kreativt via SIN, DXB eller MCT heller. Tillgängligheten är det som begränsar och jag får åtminstone käka kaviar på vån 3 av Suvarnabhumi.

Ska sätta mig på telefonen med US nu, håller ett öga på forumet så om något ser något galet inom de närmsta 30 min så hojta till.

Förvånansvärt däremot att det är också helt soprent med awardseats i både C & F med Thai via ARN och CPH.

Det är på grund av:
  • THAI har ingen F award på Bangkok-Köpenhamn/Stockholm
  • Antalet av Business class stolar(själva verket är First class stolar) på ovannämnda linjer är mycket färre än på andra linjer.

Boka på 17min... men så var det hyffsat simpelt också. Nu har jag 3 dagar på mig att se efter hur jag kan vrida och vända på det hela.

Lite skumt dock. Kalaset gick på 100k miles. Jag fick 10k rabatt för att shorthaulsen var i C. Är detta vanligt? I förövrigt en väldigt trevlig agent.

Toppen