A380*G, du kanske skulle skriva ut loungerna i klartext istället? Jag tror långt ifrån alla som är inne här och läser vet vad exempelvis SQ TPR är för något.
Air France La Première loungen tycker jag definitivt ska upp på listan, likaså Thais första klass lounge i Bangkok, precis som AHO nämnde.
Och vilken är bäst? Ja det beror ju väldigt mycket på vad man värdesätter. Jag var väldigt imponerad av La Première loungen i Paris, bland det absolut bästa jag testat i första klass väg. Likaså The Private Room är väldigt bra, inte mycket jag saknat när jag varit där. Både spelar på att de är ganska diskreta och inte gör så mycket väsen av sig men är desto mer exklusiva när man väl är där. Båda levererar dessutom en personligt anpassad service och lever verkligen upp till det.
Många första klass lounger i övrigt är ju som business lounger fast med lite bättre mat och dryck och lite snyggare interiör. En lounge som är "bäst" tycker jag ska kunna leverera mer än så.
Lufthansa i Frankfurt tycker jag blivit överkommersialiserat, känns som personalen lite tappat geisten och betar av första klass passagerarna på löpande band snarare än med det personliga engagemang som en riktigt bra första klass lounge ska kunna erbjuda.