Senaste nytt

Bästa företagskortet

Olsson91

Medlem
Bästa "Företagskortet" lär ju vara Eurocard? Men att lägga ut på privatkort funkar lika bra :) Lagt ut 100k+ detta år på mitt egna. Gratis membership rewards :-D
 

Direktorn

Medlem
Amex Corporate är väl vad som finns? Maximerar inte antalet poäng men fungerar precis som trådstartaren frågade om. Kan man lägga lite inköp på kortet istället för mot faktura då fungerar det bra. Poängen MR går ju även att flytta till andra än SAS vilket ger flexibilitet.
 

Valley

Medlem
Ja finns det egentligen något bra företagskort? eller är det SAS MAstercard och en dublett som man kör allt firmajoks på?
Eller extra SAS AMEX som man kör firmans utgifter på?

Jag skulle ju helst vilja ha ett bra kort som ställer ut fakturan i företagets namn.

Amex har numer en gräns på MSEK 12/år för att få ett företagarkort. Så jag blev av med mitt och fick flytta över till privata A'x.
 

Valley

Medlem
Nja. Att göra avdrag för en privat kreditkostnad i ett AB är väl inte helt snyggt. På företagskortet är spend ca 250kkr och ungefär samma privat. Hade varit nice att samköra.

Kan finnas en möjlighet att man, om man även använder samma kort privat, enbart kan ta upp 50% av årsavgift i företaget.
 

kaktusen

Medlem
Jag jobbade i många år på ett stort företag och fick då ett Eurocard Guld. Använde aldrig detta utan körde med ett AMEX Reward Gold när vi bodde i USA och motsvarigheten i Sverige. Årsavgiften debiterades företaget och det var aldrig ett problem. Nu äger jag ett eget företag så vi kan väl kalla det hela en gråzon:)
 

Matsson

Medlem
Har alltid tagit årsavgift som företagskostnad. Enl. Revisor okej. Kan bevisa att övervägande spend är på företaget. Jämför med mobilabonnemang där även privatsamtal belastar företaget. 4000:- är i sammanhanget en låg kostnad.
 
Hm, kanske är dags att börja fundera på att slå revisorn en signal då. 95% av allt på mitt Amex Platinum är företagsspend.
I övrigt har vi Visakort från Swedbank på bolaget, dock tillåtet att använda sitt privata kort om man så skulle önska.
 
Toppen