Senaste nytt

Bästa europeiska Star Alliance flygplats när man reser i Business Class?

Nja..MUC har rätt mkt bussande, det är ofta värre än FRA...men inte lika långa avstånd. Många av LHs flyg är ju CRJ och ERJ, CRJ900 amvänder aldrig gater, men ytterst sällan CRJ heller. Så visst kan det stöka till det ibland. I synnerhet om man åker business, men LH har ju inga egna bussar för C.

MUC alla gånger över FRA, ZRH mfl.. ZRH har några inbyggda mega problem som alla dessa säkerhetskontroller i transit - blir fan tokig på dom och dom är frenetiskt överjävliga på att man inte får ta med ex hårvax för det är vätska.. NEJ det är inte en vätska!!!

MUC är sjukt smidigt, jag har o andra sidan inga jätteproblem med att åka lite buss.. mycket skönt med allt i en o samma byggnad, inte som FRA där man måste harva runt hit o dit!

Försöker tänka efter om jag varit på någon flygplats där jag verkligen tycker att transfern gick 100 %-igt, men kommer inte på någon. Wien kommer nog närmast, men det som irriterar där är ju att varje gate har sin egen säkerhetskontroll. Annars fantastiskt smidig och enkel transferflygplats, kanske blivit ännu bättre nu med nya terminalen.

Har av någon anledning aldrig bytt till/från interkontinentalt på nordiska flygplatser men de verkar ju hyfsat smidiga (CPH, HEL,ARN).

MUC blev som sagt knappast kärlek vid första ögonkastet, jag är med på att "allt" finns när man väl är i terminalen, men jag verkligen avskyr bussgater...

Huh? Det har jag inte märkt när jag har varit där.

Låter mycket skumt...jag var där i oktober-november förra året och alla gater jag såg hade egen security. Det saknades dessutom någon "allmän" säkerhetskontroll så det var hur enkelt som helst att lämna flygplatsen och ta lite frisk luft.

Bekräftas också av lite googling, däremot verkar just den helt nyöppnade ha en central kontroll;

One of the new and most welcome attributes of the Star Alliance Terminal is the centralized security screening. For those of you familiar with the airport, you’ll recall that each gate has its own security and x-ray facility. This leads to susbstantial congestion and clutter at each gate thanks to the equipment and staff stationed at each gate. The new terminal eliminates this and passengers only need to show their boarding pass to board their flight.

Vienna’s Star Alliance Terminal Now OPEN For Business - Lufthansa Flyer

MUC är perfekt för mig. Jag uppskattar möjligheten till flightspotting genom bussens fönster mellan remoteparkeringen och terminalbyggnaden..:D

Toppen