Senaste nytt

Bästa business Stockholm till Cancun

Tveksamt om se godkänner genom dyrare zon.
Men turkish till PTY och vidare kan gå tex.

Ett alternativ som inte har nämnts hittills (om än med en rejäl omväg och antaligen inte med världens bästa soft product) skulle kunna vara med Avianca via MUC/LHR och BOG.

Fast LH från FRA direkt till CUN skulle nog bli stressfriare.

Hur tror ni nya Turkish Aurora business på 787-9 är, jämfört med övriga bolag som har business åt det hållet? :)

Hur tror ni nya Turkish Aurora business på 787-9 är, jämfört med övriga bolag som har business åt det hållet? :)
Tänk på att Turkish själva ännu inte publicerat någon officiell information om deras nya Business class för 787-9 samt A350, utan det är en tidningsartikel från en turkisk tidning som ligger till grund till det som går att googla fram så här långt. Jag har själv en bokning ARN-IST-CUN-IST-ARN i okt/nov i höst och har försökt få fram info om seating från Turkish, men utan större framgång. Den seatmap som syns i Expertflyer (samma som syns publicerad i forum) visar väldigt konstig layout. Dessutom så upptäckte jag att Expertflyer visar 777-300ER för flera av flighterna IST-CUN-IST under mars 2020, så det finns anledning att inte räkna med att du får just 787-9 på den sträckan då den ännu inte är levererad till Turkish.

Tänk på att Turkish själva ännu inte publicerat någon officiell information om deras nya Business class för 787-9 samt A350, utan det är en tidningsartikel från en turkisk tidning som ligger till grund till det som går att googla fram så här långt. Jag har själv en bokning ARN-IST-CUN-IST-ARN i okt/nov i höst och har försökt få fram info om seating från Turkish, men utan större framgång. Den seatmap som syns i Expertflyer (samma som syns publicerad i forum) visar väldigt konstig layout. Dessutom så upptäckte jag att Expertflyer visar 777-300ER för flera av flighterna IST-CUN-IST under mars 2020, så det finns anledning att inte räkna med att du får just 787-9 på den sträckan då den ännu inte är levererad till Turkish.
Ok tack, så hur är deras gamla business jämfört med de andra Över Atlanten ?

Ok tack, så hur är deras gamla business jämfört med de andra Över Atlanten ?

Det råder delade meningar angående den biten. Deras 777-300 är konfigurerade 2-3-2. Massvis av benutrymme, men mindre privacy i sidled. Reser man som par är det en väldigt trevlig lösning, men det är enbart min personliga åsikt (självklart förutsatt att man får en par-plats in någon av fönsterraderna). Vet att det finns de som delar den åsikten, men säkert lika många som tycker den kabintypen är hopplöst förlegad.

Har endast flugit stolen på Singapore Airlines och upplevde den som bekväm i upprätt och loungeläge, dock lite trång för att sova i synnerhet om man sover på sidan. Knäna slår lätt i sidokonsolen och sovytan var något för kort för att ligga raklång (Är 1,82 lång). Hoppas att Turkish har valt en lite luftigare konfiguration med mer utrymme mellan raderna.

Toppen