Senaste nytt

Bästa 40-års sol & badresan i Business med 2-4-1 i nov?

Så, lite tyst från mig, inte ringt/bokat än. Har nu ett Saldo som är strax norr om 100,000p strecket.
Skall möjligen ringa Tallin och se vad som går att erbjuda, att köpa/skaffa/vänta in de sista poängen är fullt möjligt.
Det är ju som poängterat i tråden (bokstavligen) på sätt och vis smartare att köpa (alt vänta in) sista poängen och åka SAS till så långt som går, och sen ta något annat därifrån vidare.

Lägga pengar på saknade poäng och uppnå resa X
Alt åka med dom befintliga poängen och få betala mer i Star Alliance.
Svårt, känns som jag inte kommer riktigt dit jag vill med SAS.

Andra förslag på sol/bad/lata dagar/schyssta stränder?

Jag skulle föreslå Aruba. Åker själv på 4-2-1 till Nordamerika i september och därefter vidare med AA till Aruba. Perfekt ö för lata sköna dagar och perfekta bad.:)

Aruba, den hade jag inte tänkt på (och tack även för Zanzibar). Hmmm.... skall kolla närmare på det.

Jag hittade faktiskt en awardresa i business till Seychellerna som nu är bokad!
Dock är resan dit en riktig turné men också enda valet med tanke på att jag ville vara framme (och där!) på ett specifikt datum.

Vad sägs om: ARN-FRA-VIE-ADD-SEZ, givetvis med rätt många timmar på flygplatserna totalt sett, inte optimalt hem är det SEZ-ADD-IST-ARN så bättre men en jäkla Nils Holgerssonresa.Vad gör man i ADD på kvällen/natten har ca 5 tim transfertid att hacka oss igenom, som sagt... inte så optimalt.

Tallin tipsade om att det ju givetvis går ringa in och kolla efter bättre rutt då och då, samt möjligheten att boka av till dagen innan utan någon loss.
Är det något i praktiken som det är värt göra och som folk (Ni där ute) har lyckats med - en bättre rutt?

• Gilla
Reactions: JNH
...insåg just att det verkar vara 140,000p att komma dit och det var ju långt över vad jag har på Eurobonuskontot. Ekonomi kan jag komma dit men det är inte riktigt så jag vill flyga :rolleyes:.

Vad sägs om: ARN-FRA-VIE-ADD-SEZ, givetvis med rätt många timmar på flygplatserna totalt sett, inte optimalt hem är det SEZ-ADD-IST-ARN så bättre men en jäkla Nils Holgerssonresa.Vad gör man i ADD på kvällen/natten har ca 5 tim transfertid att hacka oss igenom, som sagt... inte så optimalt.
Det handlar tyvärr om att härda ut de där timmarna på ADD.

Kap Verde finns ju också för samma poängantal som Seychellerna, god tillgänglighet. Som destination skulle jag dock hellre välja Seychellerna...

Toppen