Senaste nytt

Bäst värde för poängen? En resa, en uppgradering eller något annat?

Det absolut bästa värdet för poängen är att använda dem. Punkt.

Tror många här, precis som jag, har lite olika slattar lite varstans som man glömmer bort och de bränner inne - i det sammanhanget är även muffins ombord bra värde :)

Det finns ju tyvärr en generell inflation i alla bonusprogram - poängen blir med tiden mindre värda när poängkostnaderna för uttag ökar. Samtidigt så finns det ju ett reellt konkurshot över t.ex. SAS som kan göra poängen - i värsta fall - helt värdelösa.

När priserna går upp, exempelvis under jul-nyårshelgen eller sena bokningar är poängen extra värda. Dom har ju ingen hög- eller lågsäsong.

Bästa värde (eller snarare mest osjälviskt) är kanske att skänka dem till välgörenhet?

Jag tror (tittade på det för några år sedan) att den som man ger mest värde till då är nog bolaget som ställt ut poängen - så vill man vara generös, använd poängen till att flyga en businessresa någonstans, och skänk sedan motsvarande priset till en välgörenhetsorganisation!

Och poängresorna går som smör i solsken vad jag förståt?

På SAS-flighter använder jag bara poängen till uppgraderingar men inom övriga *A har jag använt dom till resor. Det svåra är inte att få ihop tillräckligt med poäng att använda eller hitta möjliga resor - det svåra är att hitta tid...

Tänkte skaffa ett eurobonuskort till mor inför resan till NY i mars.
Kan vi delbetala hennes uppgradering hem med hennes intjänade poäng på ditvägen? Hon lär inte använda dem till nåt annat senare vad vi vet.
Vad jag förstår kan vi heller inte köpa uppgraderingen hem tidigare än 30 dagar innan avresa?

• "If upgraded to SAS Plus or SAS Business, Check- in and Fast Track is included at the departure airport of the Intercontinental flight.
  • If upgraded to SAS Business, lounge access is included at the departure airport of the Intercontinental flight.
  • Baggage allowance will be applied as originally booked."
Läser finstilta...
Detta betyder alltså att om jag uppgraderar med poäng till SAS plus från NY, så har vi varken loungeaccess eller extra bagage?
Det var nästan det som kändes viktigast...
Jag har bokat två Go-biljetter...

Toppen