SK974 är ca 3h sen (SK973 lyfte sent från CPH, efter att SK984 igår nödlandat i Fairbanks (FAI) pga medical emergency), så jag har ett par timmar extra på BKK idag. Fick vid incheckning inbjudan till den Miracle Lounge som finnns vid S-gaterna. Men, jag började med Silverkris loungen, gammal goding, riktigt bra mat och dryck och jag lyckades norpa ett sådant där jobb-krypin. Efter lite Pad Thai, en kokosnöt och lite Parks and Recreation så gick jag över till grannen China Airlines.
Hos China Airlines undrade de först om jag hade en voucher, svarade med "No, but Im Skyteam Elite Plus" vilket hon goddtog. Hon tog fram ett häfte där hon bläddrade upp SK och bad mig skriva en kråka på nästa tomma rad på pappret, hon tog kort på mitt boardingkort för att fylla i resten själv. Blev insläppt och loungen var ju fin, men rätt liten och helt knökfull. Mat och dryck och sittplatser. Enda som stack ut var en trött massagestol i ett av hörnen, men provade inte den. Behövde gå på muggen och den fanns ju då inte i loungen som
@ebd informerade om, men jag tog det som en ursäkt till att vända på klacken efter bara någon minut i loungen. Om den inte hade varit så packad så hade det varit fint att hänga där en stund, utsikt land-side.
Gick sedan mot Air France/KLM. Här ser jag andra passagerare från SAS incheckning. Loungen är rymlig och nästan tom. Helt okej mat och dryck, men inte samma klass som Silverkris. Det som lyfter denna lounge är vy ut mot apron. Har jag ett par timmar att slå ihjäl föredrar jag alla gånger att se ut mot gateomroåde och landningsbanor. Här sitter jag nu vid fönstret och har jag god utsikt mot 20L samt 20R, ser alltså plan både landa och påböra take-off, riktigt fint! Kanske får jag se SK973 landa om 1:30h. Noterar tre El Al flyg som står parkerade en bit bort, kan de ha stått här i några veckor? Osäker på om deras flyg går för tillfället.
Om ett par timmar rör jag väl mig mot tåget till S-terminalen och kikar in Miracle Loungen också