Senaste nytt

Bäst placering med barn i SAS nya business class?

Viking75

Medlem
Att hela familjen inte sitter på samma rad behöver inte vara så tokigt ni kommer klara er fint:)
Sätter sig din man mot gången på rad 2 så kommer han ha viss uppsikt på dig när kabinen är tänd.
Du kan givetvis alltid fråga "snällt" vad det gäller att byta med passagerare på rad 1.Hade jag som själv är förälder fått frågan hade jag med fru gett bort min plats. MEN..... Rad 1 är väldigt attraktiv så förvänta dig INTE att alla tänker som jag. Det är betydligt skönare att sova på rad 1 med bättre benutrymme osv.

Du kan kolla på SeatGuru hur kabinen är utformad. Personligen tycker jag att det är lättare att hjälpa en 2 åring på säten som 3A 3D osv. Men jag vet lika många som hellre "sträcker" sig över mittsätena.
Mycket att tänka på men jag tycker trots allt att ni sitter rätt bra så oroa er inte i onödan. Ha en trevlig resa.
 

palmen

Moderator
En annan fråga, skulle ni fråga passagerarna som sitter på rad 1 ifall de kan tänka sig att byta plats med min man och son? Hade ju varit skönt att ha hela familjen på samma rad och i och med att jag behöver bassinett så kan inte jag byta rad.
Rad 1 är bästa platserna ombord med extra utrymme. Självklart kan ni fråga om de vill byta men utgå ifrån att det blir ett nej som svar. Dessa platser går nästan alltid åt först av anledningen att de är så pass mycket bättre än andra platser då utrymmet framåt är mycket större.
 

palmen

Moderator
Tips på placering för familj med 3 barn på 7,5,3 år? Vi ska flyga ToR Amerika i en A330.
Om 7 och 5 åringen klarar sig själva kanske de kan ta fönster på två rader och sedan 1 vuxen mittplatsen bredvid och 3 åringen bredvid en vuxen?
Annars 1 fönster och 4 i mitten skulle nog jag säga.
 
Toppen