Senaste nytt

Bäst lounge i Frankfurt?

CoooC

Medlem
Är Senator så mycket bättre att man hellre är där än med sitt resesällskap?

Det är min erfarenhet ja, men tanken är bara att gå dit och käka lite snabbt och sedan sammanstråla i en lounge som alla har tillgång till. Men som sagt, är nyfiken på om någon sitter på bättre alternativ. Är första bästa Lufthansa Business Lounge bästa alternativet i övrigt?
 

TP12

Medlem
Bumpar denna tråd.

Vi är 3 vuxna och 2 spädbarn (23 månader och 4 månader) som reser ARN-FRA-MEX i Lufthansa Business. Jag är EBG och har tillgång till Priority Pass via Amex Platinum. Vi har 5 timmar att roa oss i Frankfurt.

Funderar på att dela upp oss och köra 2 vuxna plus ett barn i Lufthansa Senator Lounge och 1 vuxen plus ett barn i Lufthansa Business Lounge för att efter någon timme sammanstråla i Lufthansa Business Lounge.

Någon som har bättre förslag? Finns det lounge med tillgång till lekplats för barn?
Har någon av de andra vuxna också Amex Platinum, tex extrakort under dig, så kan den också komma in i senator på FRA om inget ändrats på sistone.
 

CoooC

Medlem
Har någon av de andra vuxna också Amex Platinum, tex extrakort under dig, så kan den också komma in i senator på FRA om inget ändrats på sistone.

Nej, tyvärr inte. Men kan jag gästa 1 vuxen med EBG och en med Amex Plat? Eller gäller bara Amex Plat för innehavaren?
 
Toppen