Senaste nytt

Bäst lounge i Frankfurt?

Båtens

Medlem
Hej,
Är det fortfarande rekommenderat att ta Business Lounge närmaste gate ifall man flyger med Lufthansa från Frankfurt eller finns det någon Business Lounge i Frankfurt som är bättre än de andra?
 

JacobGBG

Medlem
Hej,
Är det fortfarande rekommenderat att ta Business Lounge närmaste gate ifall man flyger med Lufthansa från Frankfurt eller finns det någon Business Lounge i Frankfurt som är bättre än de andra?

Beror främst på vad du har tillgång till och hur lång connection är (antal timmar).
 

Jannes

Medlem
Jag tyckte inte Panorama lounge var nåt speciellt, visst lite kul med små rum, men då kändes det nästan värre att gå in och ta sista platserna. Lite för intimt. Potential för lugn, men ett högljutt sällskap gör ett rum oanvändbart.
 

Båtens

Medlem
Hoppas ok att låna den tråd för en fråga om Lounger i Frakfurt. Vilken lounge rekommenderas för LH Business med EB Silver kort i Frankfurt? Vi har cirka fyra timmar byte. Är det lounge närmast gate som rekommenderas trots att vi har en del tid?

Hoppas såklart på kunna knipa LH First men räknar inte med det och då är det bra att ha en plan B.
 

Tamas

Medlem
Hoppas ok att låna den tråd för en fråga om Lounger i Frakfurt. Vilken lounge rekommenderas för LH Business med EB Silver kort i Frankfurt? Vi har cirka fyra timmar byte. Är det lounge närmast gate som rekommenderas trots att vi har en del tid?

Hoppas såklart på kunna knipa LH First men räknar inte med det och då är det bra att ha en plan B.
jag rekommenderar att du använder sökfunktionen på forumet för lounge frågan i FRA har ställts flera gånger. Denna tråd är om LH First.
 

Jannes

Medlem

Vi kan också fortsätta på samma fråga som @Båtens ställde på måndag.
 

CoooC

Medlem
Bumpar denna tråd.

Vi är 3 vuxna och 2 spädbarn (23 månader och 4 månader) som reser ARN-FRA-MEX i Lufthansa Business. Jag är EBG och har tillgång till Priority Pass via Amex Platinum. Vi har 5 timmar att roa oss i Frankfurt.

Funderar på att dela upp oss och köra 2 vuxna plus ett barn i Lufthansa Senator Lounge och 1 vuxen plus ett barn i Lufthansa Business Lounge för att efter någon timme sammanstråla i Lufthansa Business Lounge.

Någon som har bättre förslag? Finns det lounge med tillgång till lekplats för barn?
 
Toppen