Senaste nytt

Azorerna - nån som varit där?

Jag är egentligen mest sugen på att åka till ett nytt ställe, kanske göra några dyk och/eller kolla efter valar, vandra lite och äta en massa fisk och skaldjur. Samt plugga. Och dricka vin. Så vi får se vad det blir helt enkelt. Det verkar ju inte vara nån rusning efter biljetter direkt :)

En kollega har en time-share lght i Funchal och åker dit 2-4 veckor per år i jan/feb. Det är behaglig temperatur (ca 20 grader), men varierande väder. Knappast världens sol- och badsemester, men om man vill koppla av och vara i ett varmare klimat är det nog inte helt fel.

Har själv inte varit där dock.

En kollega har en time-share lght i Funchal och åker dit 2-4 veckor per år i jan/feb. Det är behaglig temperatur (ca 20 grader), men varierande väder. Knappast världens sol- och badsemester, men om man vill koppla av och vara i ett varmare klimat är det nog inte helt fel.

Har själv inte varit där dock.

Men har kollegan varit på Azorerna? Funchal ligger ju på Madeira :) Men det kanske är ett riktigt bra alternativ om det går att hitta prisvärda biljetter dit.

Men har kollegan varit på Azorerna? Funchal ligger ju på Madeira :) Men det kanske är ett riktigt bra alternativ om det går att hitta prisvärda biljetter dit.
Jaru, vetefan vad jag tänkte på!

Han har iofs också vart på Azorerna denna tid på året, men timesharen ligger definitivt i Funchal, Madeira! Mina morföräldrar har också varit på Azorerna i januari - de gillar att vandra och se på natur. Så länge man inte har problem med lite regn och blåst och ca 20 grader så tror jag Azorerna är OK. Förväntar man sig solsemester med bad är det fel ö och fel tid.

Sofia, du verkar gilla ställen utanför allfartvägarna.
Jag kan tipsa om den lilla ön Flores på Azorerna.
Definitivt utanför allfartsvägarna!
Otroligt vacker natur och mycket lite turism på Flores.
Fina möjligheter till vandringar!
Jag gjorde en fantastisk vandring på öns västra kust.
Det finns också gott om möjligheter till bad i "naturliga havspooler".
Det var också intressant att göra en båtutflykt till den lilla vulkanön Corvo.
Åk på sommaren precis som många säger.
Jag flög med SATA från Ponta Delgada till ön.

Rekommendera och rekommendera. Jag bodde på The Lince Azores Great Hotel 2 nätter under en affärsresa 2012.
Det var rent, fräscht och OK service. Men det var inget speciellt med hotellet att det stack ut på nått sätt. Kostade bara 500kr/natt.

Väcker liv i den här tråden igen! :cool:

Vi funderar på något som är mindre stekhett än vid Medelhavet nästa sommar och Azorerna skulle passa fint med lagom varmt runt 25 grader för lite sol, bad och vandring.

Tanken är att åka till Porto först några dagar och sen vidare till São Miguel för en 8-10 dagar på ön/öarna.

Någon som varit där nyligen? Tips på aktiviteter och boende? Något man inte får missa på dom andra öarna?

Last edited:
Toppen