Senaste nytt

Awardtravelr vs SAS

Funderade på en annan lösning - det är inte så att det går att boka bonusbiljetter med SAS (till USA i mitt fall) och sen ´häkta på´ bonusresor
vidare i Nordamerika med annat *A bolag när/om de släpps? (Antar inte....)

Jag märkte något liknande. Jag bokade precis en HEL-USM//SIN-HEL som *A Award för november och december. Awardtravelr hade ganska många alternativ för båda vägarna, men SAS hade endast 2 alternativ för utresan, och inga SIN-HEL i december alls (förutom 23.12). Fick rådet att ringa om 4 veckor på nytt och efter det varannan vecka.

Min rekommendation är att även söka via EXPERTFLYER.

Deras availability brukar stämma väl med SK och andra inom *A. Businessbiljetterna visas som bokningsklass "I" (i), First som "O" Economy som "X".

Kan jag lika gärna använda Uniteds hemsida för att kolla tillgängligheten på Surobonus resor med *Alliance? Exempelvis om jag hittar BKK-PNH i C Thai på Uniteds hemsida, bör jag då också kunna boka den med mina eurobonuspoäng om jag ringer Eurobonus kundservice? Eller har SAS och United helt olika system?

Det är bara SAS som till 100% vet om platsen finns tillgänglig eller inte. United brukar väl visa en hel del platser som aldrig finns egentligen ojmr. Det vi vet stämmer rätt bra är ANA's websida.

Men även om du ser en plats via ANA, så kan det hända att EB inte kan boka den.

Toppen