Senaste nytt

Awardtravelr lägger ner verksamheten

Ingen som testat awardnexus.com? Den kör jag och är nöjd med. Har man ett flyertalk-konto så kan man köra det och få gratis medlemskap. Plus, ge lite feedback på flyertalk i tråden för awardnexus så blir man Elite, det blev jag iaf. :) De har ju en begränsning på antl sökningar man kan göra, men det har funkat bra för mig iaf.

Awardtravlr fryser i search läget för mig också. Använder Awardnexus precis som johhenrik, men om poängen tar slut där så går det precis lika bra med Aeroplan. Gjorde parallella sökningar igår med exakt samma resultat. Det är bara att lägga upp ett konto på Aueroplan och det är gratis. Sedan har du obegränsade Star Alliance sökningar utan trixandet som behövs med ANA.

funkar inte för mig heller. Väldigt frustrerande att läsa "We have sent our..." när man aldrig får något resultat :(

Kanske en dum kommentar, (för jag hoppas) ni har provat med andra webläsare? Jag har ständigt problem med Internet Explorer, men det funkar klockrent med Chrome. Jag testade precis, och det funkar finfint just nu.

Förstår inte varför det ska vara så svårt att ha en bra söktjänst för awardresor. Awardtravelr borta. Expertflyer i princip borta. KVS har "hickat till" några gånger och står nog näst på tur med tanke på det "kreativa" datainsamlingssättet.

Det borde ju vara enkelt för ett litet alliansbolag med taskig ekonomi att sälja åtkomst till hela alliansens databas för en billig penning till en tredjepartsleverantör, som då kan bygga upp en tredjepartstjänst för att söka i materialet (antingen reklamfinansierad eller genom medlemskap, eller bägge).

Toppen