Senaste nytt

Awardresa till Phu Quoc - Söker tips o råd

Åkte 3 pers med Turkish över höstlovet senast flög ARN-AMS-IST-SGN funkade bra. Det var planerat flygplatsbyte i Istanbul under tiden vi var där ganska skönt att det inte blev av var lite orolig för det.

Kan rekommendera Salinda Resort vi var mycket nöjda där.

Last edited:
Åkte 3 pers med Turkish över höstlovet senast flög ARN-AMS-SGN funkade bra. Det var planerat flygplatsbyte i Istanbul under tiden vi var där ganska skönt att det inte blev av var lite orolig för det.

Kan rekommendera Salinda Resort vi var mycket nöjda där.
Du menar inte ARN-IST-SGN?

Denna rutt ned verkar ju gå vägen:
upload_2018-12-12_13-40-59.png

Prova att flyga till Hanoi istället och bo i de franska kvarteren! Fin stad och betylidgt lugnare än Ho chi min. Från Hanoi har du cirka 50 min till phu quoc med vietnam arlines.

Hittade följande rutt med bra mellanlanding.
Dock ekonomi sista routen mellan Istandbul och arlanda. Finns tillgänglighet i business hela vägen men då blir det Air china på hemresan..

phu.jpg

Prova att flyga till Hanoi istället och bo i de franska kvarteren! Fin stad och betylidgt lugnare än Ho chi min. Från Hanoi har du cirka 50 min till phu quoc med vietnam arlines.

Hittade följande rutt med bra mellanlanding.
Dock ekonomi sista routen mellan Istandbul och arlanda. Finns tillgänglighet i business hela vägen men då blir det Air china på hemresan..

Visa bifogad bild 83276

Kolla med sas-star alliance award-verktyget, då kan det finnas i C hela vägen med Turkish

Fick tag på:

ARN-CDG BIZ
CDG-BKK FIRST(a380)
BLK-SGN BIZ(a350)
SGN-IST BIZ
IST-ARN BIZ

2 pers 195k poäng + 3100kr skatt

Bokade ovan bara för säkra first biljetterna. Enda plåtarna kvar i Europa under den perioden vi skulle ut. Hem runt 20-25april finns inget first alls utöver air china och då får de va

Har ju 24h att sitta i lugn o ro att kolla nu på alternativ om ja ångrar mig.

Jag var i Phu quoc i för exakt 2 år sedan reste runt i Vietnam i tre veckor och hade planerat vara en vecka i Phu qouc men drog vidare redan efter 3 dagar, skitigt, extremt mycket byggande så Mao börjar ön bli otroligt exploaterat så hade jag varit du hade jag hittat på något annat. Väldigt långt i från paradis ö som div resebyråer säger. Jag åkte award business med Arlanda-Frankfurt—Istanbul med Lufthansa och Istanbul-ho chi min med turkish. Lycka till

Det är ingen pytteliten ö, så "paradiskänslan" är ju inte riktigt där. Men stränderna är perfekta, badet jättefint. Det byggs en del, men bor man i mitten av Long Beach så är det redan fullsmockat, så inte mycket byggen där. Jag har bott på Arcadia, Tropicana och Hiep Thanh som ligger "i mitten", hur bra som helst. Sen har jag bott på Paris, på södra änden av Long Beach. Längre söderut än där byggs det mycket nytt. Stranden söder om udden vid Free Beach är lite sämre än norr.
Sen har du Radisson som ligger på en helt annan del av ön. Superfräscht, om möjligt bättre strand än Long Beach, men helt isolerat, finns inget i närheten.
Ja, dessa är mina sparade platser...:rolleyes:
Winstons har craft beer, vilket inte är så lätt att få tag på i denna del av världen annars.

screenshot-www.google.se-2018.12.13-19-39-10.png

Det är ingen pytteliten ö, så "paradiskänslan" är ju inte riktigt där. Men stränderna är perfekta, badet jättefint. Det byggs en del, men bor man i mitten av Long Beach så är det redan fullsmockat, så inte mycket byggen där. Jag har bott på Arcadia, Tropicana och Hiep Thanh som ligger "i mitten", hur bra som helst. Sen har jag bott på Paris, på södra änden av Long Beach. Längre söderut än där byggs det mycket nytt. Stranden söder om udden vid Free Beach är lite sämre än norr.
Sen har du Radisson som ligger på en helt annan del av ön. Superfräscht, om möjligt bättre strand än Long Beach, men helt isolerat, finns inget i närheten.
Ja, dessa är mina sparade platser...:rolleyes:
Winstons har craft beer, vilket inte är så lätt att få tag på i denna del av världen annars.

Visa bifogad bild 83312
Tack MartinH

Toppen