Senaste nytt

Awardresa med familjen till Hawaii

Har du läst den väldigt långa tråden vi har som heter "Vi som älskar Hawaii"?

Dyrt ja men också unikt. Jag hänvisar dock vidare diskussionen om VARFÖR till en andra tråden./

Jag säger som @Senator, läs trådarna så ser du anledningen till vissa föredrar Hawaii framför Asien. Du har bekvämligheten, bra mat och en suverän natur och stränder. Stränderna på Hawaii slår i varje fall Thailand med hästlängder. Man slipper också den bedrövliga prostitutionen man ser på alla semesterställen i Thailand och stränderna. Jag mår illa av att se män och speciellt gubbar i min egen ålder gå och dra på unga thaländska tjejer. Som sagt det är dyrare, men det är det värt. Det går att hyra hus på flera ställen till överkomliga priser. Nackdelen är den långa flygresan.

Hej, Kompisen och jag har bokat Eurobonus awardresa 2-4-1 till Hawaii nästa år.
GOT-CPH-SFO-HNL och tillbaka samma väg.
GOT-CPH-SFO med SAS i Business och SFO-HNL med United i Economy. Det verkar vara nästan omöjligt att hitta First/ Business från Kalifornien till Honolulu, och enligt Tallinn är det sällsynt att de dyker upp, även om det händer.

Jag har inspirerats av flera lyckade bonusresor via Asien till USA och har hittat följande:
GOT-CPH-PVG-ICN-HNL i Business; GOT-CPH-PVG med SAS och PVG-ICN-HNL med Asiana. 23 timmar i Shanghai innan resan går vidare till Honolulu via Seoul. Tanken är att behålla hemresan som den är.
Vad tycker ni? Är det värt att ändra ursprungsbokningen och betala högre skatt och avgifter för att åka Business hela vägen och testa ett nytt bolag? Vi tappar en natt i Honolulu men får ett dygn i Shanghai i stället.

Jag har lyckats några gånger att hitta platser med United från New York ( EWR) till Honolulu i deras First som man får åka om man har business över Atlanten. United flyger denna sträcka med B767-400 som har sleeper seats, vilket gör att den långa flygresan blir så dräglig det går med tanke på restiden. Jag skulle nog också försökt resa via Asien för att slippa amerikank inrikes, då får jag förmodligen mycket bättre service och mat och troligtvis bekvämare stolar.

Långa flygresor är pest och pina i min ålder @Ghoose. Har man rest mellan Sverige och USA nästan 100 gånger är det inte roligt med långa resor längre även om det är i business eller First. En resa på 24 timmar till resmålet är en pina. Jag är väldigt nöjd när det gått 7 timmar, då har jag hunnit äta gott, provat en hel del drinkar och vin sett någon dålig film samt fått lite sömn.

Tack för svaren. Det lutar åt att vi behåller ursprungsbokningen, GOT-CPH-SFO med SAS i C, övernattning i SFO, och fem timmar med United i Eco.
Har vi riktig tur kan det öppnas upp C/F till Honolulu.

Jag har åkt United i ekonomi från SFO till HNL och det är inte alls extremt på något sätt. En iPad med en bra film, lite dryck och snacks, blunda en timma och du är framme :)

Osäker på om detta redan nämnts någonstans

Beyond the schedule adjustments, United will upgrade the premium cabin on a number of Hawaii flights.
Starting this summer, the airline says lie-flat seats will be offered on overnight flights connecting
Hawaii to Denver, Houston Bush Intercontinental, Newark and Washington Dulles.

https://www.flyertalk.com/forum/uni...awaii-increases-service-40-daily-flights.html

https://www.usatoday.com/story/trav...kes-play-become-top-airline-hawaii/102806660/

• Gilla
Reactions: Alf
Helsefyr vad United satsar på Hawaii... Kan ju bara hoppas att American satsar lite också och då gärna med 767or med lie flat :) Men det blir väl i så fall några avdankade 757or med slippery-slope säten :(

Toppen