Senaste nytt

Awardresa Göteborg - Oceanien över jul & nyår 17/18

Peter65

Medlem
Hej vänner,

Behöver nog er hjälp, har suttit några timmar idag och försökt få ihop en en awardresa via BA´s hemsidan.
Tycker det är lite krångligt att få ihop det, hur många avios drar de, vad kostar skatterna etc då man måste söka på 2 sätt. Har dock fått ihop en resa, vad tycker ni?
Skriver inte in datum, men vi har tänkt att åka runt jul och komma hem runt den 15 jan -18

UT
GOT-LHR-DOH (BA) Biz
Separat sökt blev det 69000 Avios+ca 1750:- SEK per skalle
en natt i Doha
DOH - AKL (QR) Biz (japp den långa flygningen) :rolleyes:
Separat sökt blev det 150000 Avios+ca 1550:- SEK per skalle

HEM
SYD-DOH (QR) - LHR (BA) First
Separat sökt blev det inget.... hemsidan kunde inte räkna....:(

alternativt

BNE-HKG-LHR (CX) Biz till HKG och First till LHR
Separat sökt blev det 195000 Avios+ca 1300:- SEK per skalle

Har inte sökt på LHR-GOT men det antar jag man får in i alla fall

Vi har runt 300000 avios per skalle och det kommer förmodligen inte att räcka men det går ju att beta la lite mer för att "få ihop" det.

Resan mellan Nya Zealand och Australien fixar vi separat, vet inte riktigt var vi ska flyga ut ifrån och vart vi ska hamna i Australien.

Några frågor till er
Låter det som ett bra alternativ?
Hur många avisos blir det tror ni?

Jag skulle kunna tänka mig att det är runt 200000 från SYD/BNE till GOT och kanske inte riktigt så många ut. Off-peak hem, men inte ut....

Har ni andra alternativ om reserutt?
Har dock kollat olika alternativ och det var inte helt lätt att hitta premiumplatser runt jul.

Ha de gott och ha en trevlig helg!!
//Peter

Om du ska flyga QR och den inte vill ge dig ett pris, använd kalkylatorn för att få fram vad det kostar. Sen får du boka över telefon när du hittat dina platser.

Om du ska köra på oneworldpartners så är min generella rekommendation att söka segment för segment, skriva ner flighter och ringa upp. Det är pilligt. Det finns ett sätt att söka awardplatser via AAs hemsida men jag sitter på mobilen nu så hittar inte länken till den tråden.

Toppen