Senaste nytt

Awardresa Göteborg - Minneapolis via New York

stare

Medlem
Destination Minneapolis via NewYork

Flygbolag SAS alt *A. Business.

2personer

Utresa November 2020 2v

150000poäng

241 Voucher

Hur är smart att lägga upp en sådan resa om ni får tycka lite fritt?

Jag åker Minneapolis-Stockholm ganska ofta då jag bor i St Paul.

United brukar släppa sina award senare än EuroBonus, och fyller på med awards när det närmar sig avresa. Kanske finns något mönster, som jag inte vet om.

Jag brukar iaf boka SAS benet först, och sen lägga en bevakning på anslutningar på expert flyer, brukar alltid dyka upp en som passar.

Nu flyger ju iof oftast genom Chicago....kom jag på.

Å just det, brukar vara extremt svårt att hitta first awards på inrikes benet, iaf min erfarenhet.

Om du vill ha en stop over skulle jag överväga att köpa inrikes biljetten, då det kan vara bra pris om du bokar tidigt och poängskillnaden blir ganska stor om du bokar open jaw och endast får ett inrikes ben för de extra poängen

Frågan är om du vill ha en stopover, alltså stanna i New York längre än 24 timmar ena vägen? Om Ja, då är det smartast med open-jaw, alltså utresa till New York och hemresa från Minneapolis/St. Paul (eller tvärtom), eller om det räcker med layover (transfer) alltså under eller lika med 24 timmar. I det senare fallet bokar du bonusresan Stockholm - Minneapolis/St. Paul (Här kanske man får trixa med att lägga till ben senare p.g.a. tillgänglighet)

Flyger även jag ofta till Minneapolis då jag har bott där. Brukar köra SAS award med Mastercard Premium och sedan lägga till inrikes för cash.
Så kommer jag även göra i sommar.
Från Chicago finns även buss och tåg om man är äventyrlig =)

Å just det, brukar vara extremt svårt att hitta first awards på inrikes benet, iaf min erfarenhet.

Jag bokade nyligen Stockholm till Minneapolis till Zürich som award (med M&M, inte Eurobonus). Det var lätt att hitta anslutningar ända fram till Chicago (i mitt fall ARN-FRA-ORD och ORD-ZRH), men väldigt svårt med sista benet (ORD-MSP-ORD). I slutet var jag tvungen att ta economy istället av Domestic First åt andra hållet (MSP-ORD) och väldigt tidigt morgonflyg. Jag bokade 2 månader innan avgång. Inget problem att hitta revenue då mellan ORD och MSP med bra priser på samma dagar. Även jag tycker att det blir lättare om man tar inrikes separat som revenue-bokning.

Flyger även jag ofta till Minneapolis då jag har bott där. Brukar köra SAS award med Mastercard Premium och sedan lägga till inrikes för cash.
Så kommer jag även göra i sommar.
Från Chicago finns även buss och tåg om man är äventyrlig =)

Ok verkar väl enklast att lägga inrikes flyget utanför. Finns ju gott om dem i det landet. Hur lång tid innan avresa bör man se efter Award biljetter till NY alt Chicago med SAS?

Toppen