Senaste nytt

Awardresa + Betala för barnen Köpenhamn/Göteborg - Miami

Är med på den. Men ändå märkligt att samma flight blir billigare med connection flight i min värld. Kostnaden borde ju rimligtvis vara högre för leverantören.

Någon som har något att tillägga angående New york turen?

Sitter med fingret på avtryckaren på denna nu:
upload_2016-11-30_9-14-52.png


Frågan är om man kan få boka om Miami - New york till 3-4 dagar tidigare avgång. Borde det vara ett problem?
Annars kanske det är bättre att ta Go Flex på tillbakaturen, men plus är jäkligt nice tror jag när man flyger med en småtting
 

FF#1

Medlem
Är med på den. Men ändå märkligt att samma flight blir billigare med connection flight i min värld. Kostnaden borde ju rimligtvis vara högre för leverantören.

Någon som har något att tillägga angående New york turen?

Sitter med fingret på avtryckaren på denna nu:
Visa bifogad bild 58576

Frågan är om man kan få boka om Miami - New york till 3-4 dagar tidigare avgång. Borde det vara ett problem?
Annars kanske det är bättre att ta Go Flex på tillbakaturen, men plus är jäkligt nice tror jag när man flyger med en småtting

Kolla först om den "fare" du är ute efter tillåter stopover sen får du ringa till SAS och boka så får du några dagar i New york.

EDIT: nu är jag inte någon mästare på att läsa fare rules men det ser ut som att det går att plus saver med stopover. Ring SAS och kolla. Man kan alltid försöka slippa avigt för tele bokning med hänvisning till att det inte går att boka på hemsidan. Annars så är det ju en mindre kostnad för att få det som man vill.
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Ringde dem och kollade och om man skall boka om till stopover med sas plus saver kostar det 240 € per biljett så det blir ju alldeles för dyrt

Boka från början eller Boka om?

Om det kostar 240€ per peson så är det ju mycket billigare att helt enkelt boka open Jaw Miami och New York och fylla i med separat biljett däremellan

Ingen som är bra på biljettregler som kan titta närmare på detta. Är som sagt kass på det.
 
Hej
Bokat som open jaw CPH-MIA + EWN-CPH. Flyger i SAS Go och det kostar 15200 för hela familjen. Sen flyger vi MIA-EWN med Delta inrikes för 1880 kronor så det blev 17.000 och så slipper vi köra till Göteborg. Men Plus hade suttit fint. Får läsa på lite om det här med upgrade hur det fungerar (speciellt med spädbarn). Kanske man kan få en uppgradering.

Gjorde också bort mig lite angående baspoäng. Fick för mig att jag skulle få 22500 baspoäng för denna tur. Men dottern får 7500, frugan 7500 och jag 7500 och de kan man inte samla ihop till ett konto. Så gold medlemskap ligger ändå rätt långt bort nu
 

palmen

Moderator
Hej
Bokat som open jaw CPH-MIA + EWN-CPH. Flyger i SAS Go och det kostar 15200 för hela familjen. Sen flyger vi MIA-EWN med Delta inrikes för 1880 kronor så det blev 17.000 och så slipper vi köra till Göteborg. Men Plus hade suttit fint. Får läsa på lite om det här med upgrade hur det fungerar (speciellt med spädbarn). Kanske man kan få en uppgradering.

Gjorde också bort mig lite angående baspoäng. Fick för mig att jag skulle få 22500 baspoäng för denna tur. Men dottern får 7500, frugan 7500 och jag 7500 och de kan man inte samla ihop till ett konto. Så gold medlemskap ligger ändå rätt långt bort nu
Med spädbarn är man mer eller mindre diskvalificerad från alla uppgraderingar. Plusgrade går inte med spädbarn i bokningen i alla fall, möjligt att du kan uppgradera på flygplatsen. Du kommer med största sannolikhet inte "få" någon uppgradering om du tänker på att det ska vara gratis.

Alla samlar sina baspoäng för sig, de går inte ihop på samma konto. Ni ska dock självklart ha ett varsitt medlemskap och tjäna poäng på.
Det ryktas dock om Eurobonus 3.0 att baspoäng ska gå att samla på ett familjekonto, det är dock osäkert när de lanserar Eurobonus 3.0, 2017 är det enda som sagts nu på sistone.
 
Med spädbarn är man mer eller mindre diskvalificerad från alla uppgraderingar. Plusgrade går inte med spädbarn i bokningen i alla fall, möjligt att du kan uppgradera på flygplatsen. Du kommer med största sannolikhet inte "få" någon uppgradering om du tänker på att det ska vara gratis.

Alla samlar sina baspoäng för sig, de går inte ihop på samma konto. Ni ska dock självklart ha ett varsitt medlemskap och tjäna poäng på.
Det ryktas dock om Eurobonus 3.0 att baspoäng ska gå att samla på ett familjekonto, det är dock osäkert när de lanserar Eurobonus 3.0, 2017 är det enda som sagts nu på sistone.

Tänker på det här med budgivning för uppgradering. Men tycker mig också minnas jag läst något något om att det inte går med spädbarn.
Då får man väl åka i vanlig "go" helt enkelt. Verkar ju vara rätt så ok för en som är van vid att endast flyga inom Skandinavien i stort sett. Min första long-haul tur faktiskt
 
Toppen