Senaste nytt

Awardresa + Betala för barnen Köpenhamn/Göteborg - Miami

Hej!
Fortsättning från annan tråd (Göteborg/Köpenhamn - Phuket | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hej! är det möjligt att få in en award resa enligt nedan för 100.000 poäng? När jag tittar nu på uniteds flight search är där inget returflyg som passar. Vad händer om man flyger economy tillbaka? Blir det ändå att man betalar 100.000 poäng?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Sydsverige/Göteborg/Köpenhamn
  2. Var är din destination? Miami
  3. När vill/behöver du resa ut? 2017-02-13 - 2017-02-28
  4. När vill/behöver du komma hem? 2017-03-15
  5. Hur länge vill du vara borta? 2 veckor ca
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn (5+1 år)
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS/Star alliance
  9. Vad är din budget? Har 2-4-1 och 100.000 poäng. Vill boka award resa för oss vuxna och betala biljetter för barnen (hur man nu går till väga med detta för att komma på samma plan bredvid varandra?)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Få mellanlandningar/byten
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte som vi planerar nu, men 1-2 dygn på en trevlig plats skall inte förkastas

Hej! är det möjligt att få in en award resa enligt nedan för 100.000 poäng? När jag tittar nu på uniteds flight search är där inget returflyg som passar. Vad händer om man flyger economy tillbaka? Blir det ändå att man betalar 100.000 poäng?

Nej, du betalar då t ex 50,000 + 30,000 = 80,000 poäng per person. Så med 2-4-1 blir det 80,000 för 2 pers.

Nej, du betalar då t ex 50,000 + 30,000 = 80,000 poäng per person. Så med 2-4-1 blir det 80,000 för 2 pers.
Det förutsätter dock att man reser med SAS och inte övriga Star Alliance.
Flyger man övriga Star Alliance så blir priset 110k per person i Business (innan vouchern).

Någon som har något förslag på hur man skall gå till väga? Inget problem att skaffa 10.000 poäng till om det är det som krävs
Det är bara titta på Uniteds sida över tillgänglighet, finns en lång tråd om det med information i första inlägget.
Att hitta sas business award med så här kort framförhållning kan bli svårt men har man tur öppnas fler platser upp.

God morgon!
Har (igen) lagt om planen lite. Har insett att om jag bokar SAS plus så kommer jag vara uppe i Eurobonus Gold nivå vilket är rätt trevligt.
Så målet är nu att hitta ett par billiga biljetter i Plus Saver - Alternativt med annat star alliance bolag?
Hade gärna tagit en routing via New york på vägen hem och stannat där någon dag. Om man tar en routing som går via New york, kan man då kanske bara ringa SAS och säga man vill ha flighten MIA-EWN ett par dagar tidigare?

En väldigt märklig sak är att routing GOT-CPH-MIA t/r är 2000 kronor billigare per person än direkt CPH-MIA med samma flyg. Hur fasen kan det vara så?
Flyger ju helt Köpenhamn då där går tåg direkt från vår by dit och tar 45 min, men för 6000 kronor kan jag tänka mig köra till Göteborg och parkera bilen, men det verkar ju helt vansinnigt. Kan man inte boka via Göteborg men sen ringa SAS och säga att man hoppar på/av i Köpenhamn. Eller det är inte så enkelt?

Vad är där för andra alternativ? Lufthansa? Air Berlin?

Många frågor, men är relativt ny i det här gemet

En väldigt märklig sak är att routing GOT-CPH-MIA t/r är 2000 kronor billigare per person än direkt CPH-MIA med samma flyg
Du gör misstaget att tro att sträckan (dvs avståndet) har något med priset att göra. Flygbiljetter prissätts inte så utan beror på en massa andra parametrar såsom marknadens betalningsvilja för en viss destination och konkurrensen på sträcka. Därtill är det nästan alltid dyrare att flyga direkt och non-stop än att ha byten eftersom många föredrar att slippa byten.

Kan man inte boka via Göteborg men sen ringa SAS och säga att man hoppar på/av i Köpenhamn. Eller det är inte så enkelt?

Många frågor, men är relativt ny i det här gemet

Nej det är inte så enkelt. Så fort du uteblir på en sträcka, om det så är den första spelar ingen roll, så förfaller även resten av resan.

Från Göteborg har du flera ruttalternativ med ett byte till Miami. Via LHR, FRA, CPH, CDG, AMS osv. Dvs. Det är konkurrens som leder till prispress.
Från CPH finns det flera alternativ men endast ett bolag som flyger nonstop. Det är klart attraktivast för de allra flesta så SAS kan i det fallet ta ett högre pris.

Toppen