Senaste nytt

Awardhacks - fungerar sidan?

Awae

Awardhacks är den enda sida jag använder. Oroligt bra och så tacksam att den finns. Har lyckats boka resor för 4 personer i business till Australien och Thailand under jul och nyår samt andra resor i peak-tider enkom tack vare awardhacks. Folk skriver en massa om Air Canada, United och andra sidor som tom kostar pengar. Förstår inte vitsen med dem om jag ska vara helt ärlig.

I vinter ska hela familjen (4 personer) flyga med Singapore Airlines från Phuket via Singapore med A380, tack vare Awardhacks (samt att det öppnades upp platser ett kort tag).
Men Awardhacks stödjer ju inte de resmålen? Hur kan du använda den sidan för att åka till de resmålen då?

Awae

Awardhacks är den enda sida jag använder. Oroligt bra och så tacksam att den finns. Har lyckats boka resor för 4 personer i business till Australien och Thailand under jul och nyår samt andra resor i peak-tider enkom tack vare awardhacks. Folk skriver en massa om Air Canada, United och andra sidor som tom kostar pengar. Förstår inte vitsen med dem om jag ska vara helt ärlig.

I vinter ska hela familjen (4 personer) flyga med Singapore Airlines från Phuket via Singapore med A380, tack vare Awardhacks (samt att det öppnades upp platser ett kort tag).

"samt att det öppnades upp platser ett kort tag"
Hur hittade du dom? Gick du in och kollade efter just de biljetterna varje dag och hade tur?

Okej, så Awardhacks kan söka på "inte bara direktflyg" (vad det nu heter, flyg med byten) om man går inte på ""Search *A".

Dock där så hittar jag inga resor efter 1a juni, bara i maj. Är den sidan tänkt att använda som en sista minuten-tjänst?

Och om jag hittar en resa där, bokar jag den genom att ringa SAS?

1684154041398.png

Dock där så hittar jag inga resor efter 1a juni, bara i maj. Är den sidan tänkt att använda som en sista minuten-tjänst?
Du hittar troligtvis ingenting i juni för du är väldigt sent ute. Som sagt så släpps flesta platser 11-12 månader i förväg och snappas upp snabbt. Sen kanske det blir avbokningar och när resedatumet närmar sig så släpps det mera. Därför hittar du resor till imorgon.
Sök resor till exempel i april 2024 så bör du hitta bättre med tillgång.

1684154851969.png

När du hittar en resa kan du först testa på SAS Star Alliance nätbokning, ifall den inte hittar den så får du ringa kundservice. Se till att du hittar en hemresa du är nöjd med också, om du inte vill chansa och vänta på att en sådan uppenbarar sig på ett senare datum.

Attachments

• 1684154508464.png
    1684154508464.png
    61,8 KB · Visningar: 146
Last edited:
Aha, det stor "start date" så trodde den sökte det datumet och alla datum framåt. Då förstår jag.

Tack!
Tips, läs denna tråden som handlar om detta berktyg och där kan du säkert lära dig en hel del.

Verktyget är extremt kraftfullt och helt gratis att använda, till skillnad från andra sidor som tar betalt för liknande tjänster. Alla har sina för poch nackdelar, men man måste lägga lite tid på att lära sig, inget kommer på ett silverfat.

Toppen