Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

• Thread starter Thread starter Andreas Ekman
  • Start date Start date
Hans Christian skrev:Yes. Virker som om Alaska miles har tilgang til samme inventory som EB. En integrasjon her ville vært gullKlicka för att utvidga...
Jag ser inte några Awards mellan Europa och Asien med Alaska så det kanske bara funkar i vissa zoner. Inom Asien verkar den visa en del, där förstås till/från Nordamerika.

Jag söker specifikt ARN-BKK den 6/11 2st Business.

Idag fick jag via Awardfares ett mail från min Alerts (se nedan) men när jag ringer till Tallinn så ser de inget. Gick även in på SAS.se och där fanns inget heller. Är det en bugg då Awardfares fortfarande visar 2 platser?

arn-bkk-jpg.98810

famhanssons skrev:Jag söker specifikt ARN-BKK den 6/11 2st Business.Idag fick jag via Awardfares ett mail från min Alerts (se nedan) men när jag ringer till Tallinn så ser de inget. Gick även in på SAS.se och där fanns inget heller. Är det en bugg då Awardfares fortfarande visar 2 platser?Visa bifogad bild 98810Klicka för att utvidga...
Jag såg ledig plats Bkk-Cph som jag önskade. När jag ringde såg Tallin ej platsen, men jag stod på mig, agenten tog hjälp och hittade den. Så testa igen.

Bokade just en LH F till Asien som inte fanns på United (och således ej heller på Awardfares). Börjar misstänka att något är skumt med United och vad som visas som tillgängligt med Lufthansa Europa-Asien. Visst har det aldrig varit 100% korrelation med vad som kan bokas med Eurobonus, men just nu är det väldigt få, om ens några, First awards synliga via United med Lufthansa österut.

Canadien skrev:Bokade just en LH F till Asien som inte fanns på United (och således ej heller på Awardfares). Börjar misstänka att något är skumt med United och vad som visas som tillgängligt med Lufthansa Europa-Asien. Visst har det aldrig varit 100% korrelation med vad som kan bokas med Eurobonus, men just nu är det väldigt få, om ens några, First awards synliga via United med Lufthansa österut.Klicka för att utvidga...

Hmm. Fick du någon uppfattning om det fanns mycket annat tillgänglighet som vi inte visar? Känns konstigt att det bara skulle vara just från Europa till Asien som har påverkats av någon anledning.

pqvst skrev:Hmm. Fick du någon uppfattning om det fanns mycket annat tillgänglighet som vi inte visar? Känns konstigt att det bara skulle vara just från Europa till Asien som har påverkats av någon anledning.Klicka för att utvidga...
Nej men jag ska nog ringa in i morgon igen för att kolla lite andra alternativt.

Enligt @airbus380.se som pratat med agent i Tallinn så släpper SQ platser i F numera tidigast en vecka innan flighten, osäker om det gäller intra-Asien också. Han nämnde dessutom ANA också. Är det något som ni ser @pqvst ?

NotRyan skrev:Enligt@airbus380.sesom pratat med agent i Tallinn så släpper SQ platser i F numera tidigast en vecka innan flighten, osäker om det gäller intra-Asien också. Han nämnde dessutom ANA också. Är det något som ni ser@pqvst?Klicka för att utvidga...

ANA har jag sett längre bort än 1v, bokade för ett par dagar sedan en HND-FRA i First 8 Nov, men avbokade den och den syns nu igen.

NotRyan skrev:Enligt@airbus380.sesom pratat med agent i Tallinn så släpper SQ platser i F numera tidigast en vecka innan flighten, osäker om det gäller intra-Asien också. Han nämnde dessutom ANA också. Är det något som ni ser@pqvst?Klicka för att utvidga...

Tallinn bekräftade precis att denna fanns i sep 2020, om det är någon hjälp?

Jag sökte platser i april men de kunde inte finna något i F till Japan alternativt Singapore. Däremot såg hon att det fanns två platser i F på ANAs flight på söndag 3/11 FRA-HND. Det var då jag fick beskedet att SQ släpper numera awardplatser i F högst en vecka i förväg...

Det är väl bra om andra kollar om det stämmer att C kan du boka långt i förväg men F bara strax före planerad avfärd till och från Asien. Men enligt @El0 finns det även 11 månader framåt platser i F...

airbus380.se skrev:Jag sökte platser i april men de kunde inte finna något i F till Japan alternativt Singapore. Däremot såg hon att det fanns två platser i F på ANAs flight på söndag 3/11 FRA-HND. Det var då jag fick beskedet att SQ släpper numera awardplatser i F högst en vecka i förväg...Det är väl bra om andra kollar om det stämmer att C kan du boka långt i förväg men F bara strax före planerad avfärd till och från Asien. Men enligt@El0finns det även 11 månader framåt platser i F...Klicka för att utvidga...
Frågade för några veckor sedan och då fanns det SQ First att boka strax innan sommaren 2020. Jag skulle nog inte lita fullt ut på det som denna agent sagt. Men saker ändras ju snabbt och så kan ju även detta ha gjort.

palmen skrev:Frågade för några veckor sedan och då fanns det SQ First att boka strax innan sommaren 2020. Jag skulle nog inte lita fullt ut på det som denna agent sagt. Men saker ändras ju snabbt och så kan ju även detta ha gjort.Klicka för att utvidga...
Pratade senast med agent i måndags och då hitta vi flera first med sq och ana.

Ska ringa imorgon igen!

Det verkar vara lite problem med tjänsten nu söndag kväll, skulle precis "refresha" en sökning ikväll och det bara spinner? Jag kunde söka på motsvarande via expertflyer dock, så jag vet inte om problemet är lokalt eller med bakomliggande infrastruktur?

Back