Senaste nytt

Awardbokningen som SAS inte biljetterade avbokades!

Hej

Jag ringde in och ändrade en befintligt en star alliance-awardresa för lite drygt två dagar sen. Då fick jag besked att det skulle biljetteras samma dag. Det hände varken den dagen, dagen efter eller två dagar efter, trots jag flera gånger ringt och frågat om det finns något sätt att snabba upp processen (vilket inte fanns). SAS kundtjänst menade att de hade tekniska problem men det skulle biljetteras inom max två dagar. Det lovades också att platserna inte skulle försvinna. Givetvis har platserna nu försvunnit och det står att flighten är inställd/avbokad. Kundtjänst säger nu att platserna försvunnit och de kan inget göra.

Vad bör jag göra och vad kan jag göra nu? Några tips?
 

Piffsan

Medlem
Förstår inte riktigt - är flygen på din resa inställd så kan SAS inte göra så mycket (mer än att försöka hitta annan resa som du gör lättast själv, samt få tillbaka poäng o ev voucher)?
Däremot, om flygen inte är inställda och du gjorde ändring på befintlig resa så är det en annan fråga.
 

Piffsan

Medlem
Ja det är ju riktigt illa… Det enda jag vet är att SAS bandar in samtal så referera till det. (Ta reda på dag o tid för samtal).
Sedan finns det säkert andra här med bättre input än så.
 
Har varit med om samma tyvärr, inte mycket att göra än att fortsätta leta nya platser. Kan vara pga routing eller married segments som biljetteringen inte går igenom.
Det ska tilläggas att vi hade delat upp sällskapet i två bokningar. Den ena blev avbokad som sagt, men den andra bokningen blev biljetterad efter ca 45h; Vilket får mig att tro ännu mer att det är SAS långsamhet som gjort att platserna släppts från vår bokning.
 

mha321

Medlem
Det ska tilläggas att vi hade delat upp sällskapet i två bokningar. Den ena blev avbokad som sagt, men den andra bokningen blev biljetterad efter ca 45h; Vilket får mig att tro ännu mer att det är SAS långsamhet som gjort att platserna släppts från vår bokning.
Var ombokningen till samma flighter? Isåfall kan det ju vara biljetteringen av din ena bokning som gjorde att platserna försvann och inte var tillgängliga för den andra....
 
Toppen