Senaste nytt

(Award) Lufthansa First Class till Bangkok runt nyår?

squeezen

Medlem
Bumpar, sommartidtabell till Bangkok månadsskifte jun/juli. Är det fortfarande bäst att kika på Tokyo med LH som pit-stop? Antar att Mainland china bör undvikas pga långa passkontroller även för transit och sämre kvalite på lounger?
Hur är Hong Kong? Singapore verkar ju i princip omöjlig att hitta 2 st F.
Har någon frästa erfarenheter av First med LH till asien sen bangkok, som ändå är ganska tidsoptimerad.

har idag CPH-FRA-ICN-KIX-BKK /// BKK-MUC-CPH
där FRA-ICN är Asiana first och hem är BKK-MUC med TG first.
Ultimata hade varit att på utresan hitta en LH till Singapore och sedan hem hitta SQ first från SIN-CPH.

Men tråden handlar ju om LH first till bangkok, och då det inte finns direktflyg är jag intresserad av tips och erfarenheter av LH first till asien, sedan vidare till BKK
Tackar på förhand
 

famhanssons

Medlem
Bumpar, sommartidtabell till Bangkok månadsskifte jun/juli. Är det fortfarande bäst att kika på Tokyo med LH som pit-stop? Antar att Mainland china bör undvikas pga långa passkontroller även för transit och sämre kvalite på lounger?
Hur är Hong Kong? Singapore verkar ju i princip omöjlig att hitta 2 st F.
Har någon frästa erfarenheter av First med LH till asien sen bangkok, som ändå är ganska tidsoptimerad.

har idag CPH-FRA-ICN-KIX-BKK /// BKK-MUC-CPH
där FRA-ICN är Asiana first och hem är BKK-MUC med TG first.
Ultimata hade varit att på utresan hitta en LH till Singapore och sedan hem hitta SQ first från SIN-CPH.

Men tråden handlar ju om LH first till bangkok, och då det inte finns direktflyg är jag intresserad av tips och erfarenheter av LH first till asien, sedan vidare till BKK
Tackar på förhand
Innan jag lyckades boka SQ First var min plan att leta LH A till HKG och sedan TG C till BKK. Det borde kunna gå för dig.
 

M@GNÜS

Medlem
Under vilka perioder finns det first till Bangkok med Lufthansa? Är det bara under vintern?
Flög A380 i first dit 30 november 2017.
 
Toppen