Senaste nytt

Award biljetter till sydvästra USA - oktober

MXP

Medlem
Sambon fyller jämnt om en månad och hennes favoritartist turnérar i USA i höst. Min förhoppning är att ge henne en häftig upplevelse med en kortare trip till USAs västkust för en konsert och sen hem igen. Drömmen vore givetvis att göra detta i business, åtminstone på långflyget. Eftersom vi inte är knutna till en stad och har ett gäng konsertdatum att välja på är målet att ta oss till sydvästra USA någonstans under de första två veckorna av oktober. Att ta oss "den sista biten" kan vi lösa på något sätt tänker jag. Hur jag än söker hittar jag inga business-stolar för dessa datum till den delen av USA. All hjälp mottages tacksamt.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg, Köpenhamn eller Stockholm
  2. Var är din destination? USAs sydvästkust
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T/R
  4. När vill/behöver du resa ut? Första två veckorna i oktober
  5. När vill/behöver du komma hem? Väldigt flexibla
  6. Hur länge vill du vara borta? Minimum 3 dagar.
  7. Hur många personer som skall resa? 2 personer
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person) : 300.000 Eurobonuspoäng och 1st 241-voucher - Ekonomiförslag har jag hittat men inga business
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Annat
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Har inte sökt själv men ofta svårt att hitta bra tillgänglighet till västkusten. Ett sätt att komma runt det är att ta en Award i business till JFK/EWR/ORD (då det ofta finns bra tillgänglighet dit) för att senare lösa en revenue där emellan. Tror att det är ca 4h flygtid mellan tex LAX och ORD och prislappen brukar landa på ca 1500 kr/pp om man är ute i relativt god tid. Om det är värt det eller inte överlämnar jag till dig men om jag, personligen, verkligen hade velat åka så hade jag tyckt att det var det. Då en SAS C resa över pölen ofta brukar vara trevlig :)

Har inte sökt själv men ofta svårt att hitta bra tillgänglighet till västkusten. Ett sätt att komma runt det är att ta en Award i business till JFK/EWR/ORD (då det ofta finns bra tillgänglighet dit) för att senare lösa en revenue där emellan. Tror att det är ca 4h flygtid mellan tex LAX och ORD och prislappen brukar landa på ca 1500 kr/pp om man är ute i relativt god tid. Om det är värt det eller inte överlämnar jag till dig men om jag, personligen, verkligen hade velat åka så hade jag tyckt att det var det. Då en SAS C resa över pölen ofta brukar vara trevlig :)
Tack för tipset, så ser det ut som att det får bli. Zoomar jag ut lite finns det även turnédatum på östkusten som skulle passa. Kanske värt att kika på det med. Men att överhuvudtaget hitta ett hopp med business över till någonstans i USA kring aktuella datum verkar tufft just nu.

Toppen