Senaste nytt

Avspärrat på Landvetter

Snarare bedriften att glömma väskan vid säkerhetskontrollen.
Jag förstår bara inte varför man inte kunde lösa det hela snabbare, dels eftersom ägaren var identifierad, och det hela skedde i säkerhetskontrollen? Om det vore ett explosivt föremål, skall inte röntgen maskinerna hjälpa till identifiera detta? Samt ägaren öppna väskan för kontroll?

Glömdes väskan före eller efter säkerhetskontrollen? Dvs var den redan clearad?

Jag hittade faktiskt också en kvarglömd handväska vid fast track säkerhetskontrollen på Arlanda i höstas. En liten brun handväska. Säkerhetskontrollen var i övrigt tom så det var omöjligt någon i närheten som ägde den.

Ropade på en av säkerhetskontrollanterna och uppmärksammade om att det stod en handväska kvar. De hade inte märkt detta och var mycket tacksamma för att jag sade till. Detta var dock airside, dvs väskan bör redan ha passerat genom röntgenmaskinen, men de körde den ytterligare en gång och sedan hörde jag inget mer.

Jag förstår bara inte varför man inte kunde lösa det hela snabbare, dels eftersom ägaren var identifierad, och det hela skedde i säkerhetskontrollen? Om det vore ett explosivt föremål, skall inte röntgen maskinerna hjälpa till identifiera detta? Samt ägaren öppna väskan för kontroll?

Enligt GP så tog det tydligen ett tag för "gärningsmannen" att ge sig till känna.

Toppen