Senaste nytt

Avis levererade en helt ostädad bil - vad göra?

Tonton

Medlem
Än så länge helt tyst efter mitt andra mail där jag efterlyste kompensationen. De imponerar inte direkt på mig för tillfället.

Har du någon status hos Avis? Annars matcha mot ditt EBG/EBD, eller vad du nu har. Det kanske hjälper. Fungerade utmärkt när jag hade ett ärende med Sixt precis.
 

JimmyH

Medlem
Hur har det gått för er Maja ?

Jag fick följande som jag direkt svarade på men ingen respons alls efter det vilket får mig att tro att det var mer eller mindre automatgenererat och att dom ofta får klagomål på renligheten i bilarna.

Dear JimmyH,

Thank you for your feedback. We appreciate that you took time to let us know about the disappointing condition in the Avisvehicle you rented at MIAMI BEACH. I want to extend my apologies for the condition of the vehicle as this is not our service standard.

I will forward your comments to my service department and review the cleaning and maintenance procedures with the team to ensure this does not happen again.

We hope you give us another chance to provide your rental vehicle at Avis so we may exceed your expectations and earn your trust again.

Sincerely,
Fiona Wright
Avis, Territory Performance Manager



Känns inte värt att driva vidare för min del då jag inte tog några kort på eländet heller , men det lär inte bli Avis nästa gång i USA...
 

Meazza

Medlem
Även jag har samma erfarenheter från Avis i USA – i mitt fall i Burbank, LA. Insåg efter att jag hade kört iväg att bilen var betydligt skitigare invändigt än vad jag först såg, men fick ungefär samma svar på mitt klagomål som @JimmyH ovan.
 

Maja

Medlem
@JimmyH

Fick också ett standard svar där de beklagade att bilen inte var ren och att det givetvis inte var i nivå med deras standard. Sen var det tack och adjö. Mailade tillbaka och sa att jag inte var nöjd och efterlyste min ersättning.

Tar flera dagar så får jag ett mail tillbaka där de inte förstår någonting (svarade på föregående mail inkl hela beskrivningen samt kontraktsnummer etc) och efterlyste just mitt kontraktsnummer.

Mailade tillbaka igen och bifogade hela föregående konversationen samt deras svar samt alla bilder igen.

Denna gången fick jag svar några dagar senare att jag kunde åka in och få bilen rengjord och de skulle stå för kostnaden samt avdrag på 2 dagar på hyran. Återstår att se vad priset blir när jag väl lämnar in bilen. Har inte tid att åka och få bilen tvättad så vi kör vidare med skitig bil.
 

Maja

Medlem
Kan återkoppla till hur det gick för oss. När vi lämnade tillbaka bilen och fick kvittot i handen så var det givetvis inte avdraget för de där utlovade två dagarna. Fick gå upp till kontoret och efter lite knapptryckningar fram och tillbaka så var det fixat. Är nöjd med hur det hela slutade, men trist att man ska behöva maila och vara på så många gånger och även dubbelkolla när vi checkar ut för att den utlovade avdraget verkligen finns där (vilket det då inte gjorde).
 
Toppen